Parabol

Jeg har et spørgsmål, jeg ved ikke rigtigt om det er
den rette gruppe. Hvis ikke må I undskylde.

Jeg har købt et beslag, så jeg kan sætte to modtage
lnb'er på min parabol. Plus en Diseq omskifter.

Parabolen er en 80cm offset, den man får sammen
med Canal Digital,. den peger på 1¤ vest (Thor). Jeg vil
gerne opnå at få den anden LNB til at pege på Astra
19¤ 2 øst.

Jeg forestiller mig at lade lade den ene LNB sidde i
centerpositionen og placere Astra lnb'en til venstre
for den.

Problemet er, at det hele sidder oppe på min skorsten,
og jeg har ikke mulighed for at kigge på mit TV, imens
jeg indstiller, og konen er temmelig vrangvillig og helt
ustabil, når jeg sidder på taget og galer.

Er der en, der har en tommelfingerregel om, at LNB'erne
skal sidde så og så mange cm fra hinanden, så der bliver
den rette gradsforskel, eller er der måske en måde man kan
beregne sig frem til det?

Grunden til, at Astra er den foretrukne, er at udfra et
beskedent kig på mulighederne ser det ud til det er
den, der giver det største udbud af ikke-østeuropæiske
kanaler, og tysk kan man vel lære at forstå i modsætning
til polsk eller russisk.

Andre forslag til satellit er velkomne.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Re: Parabol

Du behøver ikke undskylde!

Prøv dk.teknik.satellit.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Tak for det hurtige svar.

vh

Villy dalsgaard

Re: Parabol

Undskyldning modtaget. Dk.teknik.sattelit er nok korrekte gruppe. H:r du
problmer med at finde den rigtige gruppe, så kig lidt på:
www.usenet.dk/grupper.pl

God jagt

det er Modelbane Europas hjemmeside