P-mosfet transistor

Hvordan kan jeg tjekke power mosfet transistor med multimeter (fluke 87) Type IRFP240 og IRFP9240 Mvh Morten

Reply to
Morten Johansen

Brug den simple testmetode, den fungerer fint og pålideligt.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Og så har man lige udsat fet'en som har en høj indgangs impedans for en sandsynlig død, hvis man ikke er jordet...

Kasper

Reply to
Kasper

Det der skal til er potentialeudligning - direkte jording kan også slå komponenter ihjel.

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:

Jeg har benyttet den enkle metoden i 25 år. Skal man gjøre det bedre må man kontrollere gate spenningen, for så og måle strømmen. Dette kalles for å måle strømledningsevne, og jeg er helt sikker på at Peter kan navnet på dette (gmo). Bygger man gode effektforsterkere er dette nødvendig for å matche MOS fetene. Alternativet er å sette inn små motstender i drain terminalen. Dette betyr et lite ekstra varmetap.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Det er spenningsforskjeller som vil drepe MOS feten. Disse oppstår ikke helt alene. Om du og kassa på MOS feten, sammen med dit universalinstrument har samme potensiale vil ikke noe galt skje. Jeg har håntert mange hundre på denne måte.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg