Opladning af batterier med gammel lader

Jeg har købt fire genopladelige NiMh AA-batterier (GP 2700 mAh), men uden
lader, for en sådan havde jeg i forvejen. Dog fulgte den gamle oplader med
nogle batterier til 1800 mAh. Er der noget i vejen for at bruge denne
oplader eller skal jeg købe en ny, der passer til mine nye batterier. Er det
ikke sådan at opladere selv slår fra, når de kan måle at batterierne er
fuldt opladet og det derfor blot vil tage lidt ekstra tid med den gamle
lader? Jeg mener ikke at opladere kører på timere - er det ikke rigtigt?

Lars

Re: Opladning af batterier med gammel lader

"Lars Thomsen Nielsen"

Jeg ville ikke betænke mig paa at anvende den gamle lader med forlænget
ladetid. f.eks 20 timer.

Aage

Re: Opladning af batterier med gammel lader

Er den gamle lader også til NiMH?
Hvis ja, så vil det gå helt fjong.
Hvis den gamle lader er til NiCd, er det ikke heeeelt fjong.
Så vil dine NiMH ikke blive ladet optimalt. Men der vil ingen ulykker ske.

/Bo.

Re: Opladning af batterier med gammel lader

Jep, den er til NiMh, så jeg lader bare videre... ;-)

Tak for hjælpen

Lars

Site Timeline