opladning af batteri?

jeg har lige købt en fjernstyret tank til min søn.

Batteriet har følgende spec: NI-CD - AA 700 mAh

Den medfølgende oplader har følgende spec: Output: DC 9.6V - 250mA

Spørgsmål:

Hvor langtid skal batteriet oplade? (der står intet i manuellen)

Skal det oplade længere tid første gang det oplades?

Jeg har en anden oplader med samme stik, men med disse spec: Output 7.2V -
500 mA

Hvilken en er bedst til at oplade batteriet? (syntes jeg har hørt noget om
at det er bedst med så mange mA som muligt).

Mvh
brian

Site Timeline