Opladning af mobiltelefonbatteri

Hej, jeg har et ekstrabatteri til min mobiltelefon, som jeg godt kunne tænke mig at lade på, når det ikke sidder i mobiltelefonen...

Kan jeg godt sætte strøm direkte fra min opladers plus og minus, til mit batteris plus og minus, eller er der en eller anden form for laderegulator i mobiltelefonen som så vil være sat ud af kraft...??

mvh. Tommy

Reply to
TE08

TE08 skriver:

Der er som regel ladekredsløb i telefonen også.

Hvis du ikke ved mere om batteriladning end hvad spørgsmålet antyder så lad være....

Det typiske batteri i en mobiltelefon er et Li-Ion batteri og det skal behandles med omtanke! Du skal som minimum have et CC/CV ladekredsløb der er tilpasset dit batteri.

/Niels

Reply to
Niels Præstegaard

Hej, mit spørgsmål er et meget nøjagtigt billede af, hvad jeg ved om mobiltelefonbatterier....:-) så jeg vil undlade at arbejde videre med projektet...

Men tak for input..., nu ved jeg en lille smule mere...

Tommy

"Niels Præstegaard" skrev i meddelelsen news:49936eff$0$90265$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
TE08

TE08 skriver:

Find en brugt telefon som den du har i forvejen. Sådan nogle der har et smadret display kan man købe ret billigt. Du har nu en "ladetelefon".

Klaus D. Mikkelsen skrev:

Heeey - rationelt!

Ellers kan man google sig til en "desktop-charger" til pågældende batteri-type - min Nokia 2630 bruger et BL-4B batteri og første Google-hit var:

Lignende burde kunne fåes i samme prisleje herhjemme hvis man gider søge videre :-/

--
Armand.
Reply to

Armand skrev:

Forøvrigt: Mon ikke at pengene var bedre brugt på et nyt batteri der ikke mister pusten så hurtigt at du har brug for et opladet til back-up? Man forbavses over at kunne glemme hvor godt at ens batteri egentlig var oprindelig.

Eller, som markedet nu er skruet sammen, få dig en ny telefon (indeholdende et friskt batteri!) på knaldtilbud ved dit selskab - Mine nylige overvejelser om at købe en kollegas brugte telefon for et par hundrede kroner endte med at jeg istedet købte en til 1,-kr ved mit mobilselskab under betingelse af at jeg telefonerer for 100 kr/md det næste halve år, hvilket jeg alligevel gør, så telefonen kostede i praksis kun pågældende krone incl. forsendelse!

--
Armand.
Reply to