Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knalle rt

Er der nogen herinde der ligger inde med et indeks over konstruktionerne fra
det hedengangne Ny Elektronik magasin?

Jeg mangler den konstruktion, de lavede som en form for tændingsforstærker
til kanllerter (og andre motorer med platiner).
Jeg husker den som noget med en form for elektronisk lukning af platinerne,
så tændspolen mættes hurtigere..........

Jeg har en del af bladene oppe på loftet et sted, hvor den bestemt er i -
men det er desværre lidt af et arbejde og blede dem igennem.

På forhånd tak, Leif
Der vil prøve den på en Maxi.

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - kn allert

blede = blade / lede -- bare en tstaefejl.........

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knallert
er du mon interesseret i at "skaffe" dig af med dem? :o)

Rasmus
Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstæ rker - knallert
Hvis du er interesseret, tror jeg også jeg har en del hos mine forældre.
Jeg kan dog ikke love at de ikke er klevet kasseret for nogle år siden,
men jeg kigger gerne efter!

Jonas Jalling

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knallert

meget meget gerne... bare de heller ikke er alt for "muse-inficerede" :o)

Rasmus
Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - kn allert

Jeg har nok ikke til sinds at skille mig af med dem, men kunne tænke mig
at bruge noget tid på at lave en fortegnelse over alle konstruktionerne,
bliver sikkert bare en scanning af indholdsfortegnelse fra de hæfter, jeg
har liggende. Mon ikke det bliver en rigtig sne-vinter i år?

Måske det så kan lykkes at få flere med på samme ide, så den bliver
komplet med tiden - der var faktisk mange interressante ting den gang,
som vi vel alle kan have bytte af ind  i mellem.

Mvh, Leif

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstæ rker - knallert
Hej Leif,

Det synes jeg lyder som en glimrende ide!
Hvis jeg kan finde dem jeg har/havde hos mine forældre, deltager jeg
gerne, inden jeg skiller mig af med dem.

Mvh. Jonas Jalling

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knallert
Hejsa,

Jeg husker Velleman kit engang havde sådan en til biler - K2543??

- Måske det kan give anledning til inspiration.

/Claus

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knallert
Hej Leif

Jeg kan ikke hjælpe dig med det, NE er yt hos mig. Men jeg har
en byggevejledning på en Josty Electronic TT 670 som blev kaldt
Tuning til knallert og båd. Den vejledning kan jeg da scanne og
maile til dig.

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - kn allert

Det vil være velkomment!

Jeg synes ikke lige jeg kan genkalde den....

Mvh, Leif

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knallert
Hej Leif

Du kan hente den her:

http://www.sandcastle.dk/Artikler/TT670.pdf

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knallert

Velleman,s er her:
http://www.velleman.be/downloads/0/illustrated/illustrated_assembly_manual_k2543.pdf

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - knallert

Da jeg læste Ny Elektronik lavede de hvert år indeks over artikler og
konstruktioner, så kik i årets sidste udgave.

Tomas

Re: Ny Elektronik konstruktion Tændingsforstærker - kn allert
Jeg tror det måske var det blad der hed Populær Elektronik eller Populær
Radio eller noget 3. med Populær...

Jeg er ½ vejs gennem dem jeg har liggende og der er både omtale af Josty og
en egen-konstruktion, der minder
en del om Wellemanns, men de er alle beregnet på at der er 12 volt til stede
eller at tændspolen ombyttes
med en lysspole, for den vej at lave forsyningsspænding til konstruktionen.

Jeg husker den efterlyste som en der "bare" monteres hen over paltinerne -
måske skal kondensatoren af -
det husker jeg ikke.

Mener jeg selv lavede den til en motorcykel engang - tidligst i 1982 -
husker årtallet pga. flytning.

Mange tak for alle indlæg indtil nu.

Mvh, Leif

fra