Neovo F-15 TFT skærm med def. Backlight

Jeg har en Neovo F-15 TFT skærm som gør følgende

Når den er kold og den bliver tændt (er vel egentligt altid tænd) men når
PC'en så bliver tændt eller man slukker på selve monitoren og tænder igen så
tænder backlight kun et par sekunder og slukker igen.

Hvis man lyser på skærmen med en lygte så er der faktisk billede på.
Lader jeg så skærmen være sådan et stykke tid til noget bliver lidt varmer
og Slukker/tænder så virker hen helt normalt til næste gang der har været
sklukket og den er blevet kold.

Inde i skærmen siddder der et scaler board og det formoder jeg virker helt
ok så går der nogle ledninger til et Backlight PSU board so er et langnt
tyndt board hvor der sidder highvoltage PSU i begge ender der er koblet til
hvert sit Backlight rør

Kører på en extern 12V PSU som levere fint 12 volt også når backligt ikke
virker

Tror umidelbart ikke det er selve rørene da de lyser flot når der er gang i
dem
Er her noget der kender den fejl?
Eller er der nogen der har et diagram til sådan en fætter?

Hilsen Wiljan

Re: Neovo F-15 TFT skærm med def. Backlight

Hej Derude..
prøv at se denne side
http://www.inventgeek.com/Projects/shorts/overview.aspx
den ser ud til at kunne have din interesse..
m.v.h. Claus / oz1lqb

Site Timeline