Nem og hurtigt bygget tæller

Hejsa,

Hvordan slipper jeg nemmest, og ikke urimeligt dyrt, fra at lave eller
købe en tæller ?

- skal kunne tage 1 MHz logic level

- 4..6 cifre

- et display af en slags

- bør kunne køre i felten, uden absurde spændings / strømbehov

- jeg gider ikke lave print (i hvert fald ikke at lægge det ud), så det
skal næsten være en single chip løsning, da jeg heller ikke gider at
montere 27189 trådstykker på et veroboard

- det findes måske færdiglavet ?

MVH
Søren

Re: Nem og hurtigt bygget tæller

Ved at (ændre karaktersæt fra UTF-8 til iso-8859-1) og kig lidt på
maxim-ic.com, de har lidt forskelligt.

Færdiglavet -> RS eller lignende, men det koster nok lidt mere end de
gratis samples fra maxim.

Re: Nem og hurtigt bygget tæller

Tak Klaus. Jeg var inde på Maxim, og jooooo de har en kreds som egner
sig glimragende.
Jeg kan sikkert også få min arbejdsplads med på at lægge navn til, men
hvor er der noget på sitet med gratis samples ?

MVH
Søren

(som skriver kinesisk en gang imellem og helst ikke vil bruge en snæver
encoding som default. Men jeg kan da prøve at huske at skifte her ... og
der ER altså ikke mit program der laver fejl .. det er dem som ikke
respekterer den encoding der står i headeren)

Re: Nem og hurtigt bygget tæller

S'føli

Mit "firma" kaldet "Firmaet" har modtaget mange samples fra Maxim, man
behøves ikke at være momsregistreret eller noget ;-)

Hvis du finder frem til det sted, hvor du kan få datablad på kredsene,
er der også noget der hedder samples. Ellers kan du altid finde "Samples
& litterature" Opret dig selv som bruger (med gyldig e-mailadresse) og
adgangen til himlem er åbnet.
Jeg kan kun opfordre til at prøve.

(Host, dit indlæg starter med
Så det er det der ikke følger normen)

Re: Nem og hurtigt bygget tæller

Ja, Maxim kan levere samples. Men, hvis man seriøst skal bruge kredse, så gå
uden om Maxim. De har et ry for at ikke at kunne levere og "opfinde" en
masse kredse, som aldrig når full-scale produktion

/Klaus

Re: Nem og hurtigt bygget tæller

Hvis man tager en kreds der har været kendt i et stykke tid, er det
ikke noget problem (og til et hobby projekt slet ikke noget problem).

Re: Nem og hurtigt bygget tæller
så gå

Ikke noget problem hvis du er vant til 10x samples - hvis du går op til 10k
eller mere per år - så kan Maxim ikke anbefales. De vil for eksempel ikke
garantere levering af komponentet. Ærgeligt - for de har en masse "fede"
kredse

/Klaus

Re: Nem og hurtigt bygget tæller

kig på http://www.piclist.com/techref/piclist/weedfreq.htm

har selv lavet en med 4 x 7seg. ganske nemt. kig evt på google.

 - patrick

Site Timeline