Motorværn

Hej NG

Hvordan virker et motorværn på en 3 faset 400V motor ?

Jeg ved at det vil slå fra ved en given strøm , og at denne strøm kan
justere på vise modeler.

( Mit motorværn er manuelt betjent og vil ikke slå fra ved
trømafbrydelse  )

Men hvad sker der hvis der forsvinder en fase i forsyningsspændingen ? slå
det så også fra ?

Vil motoren træke "for" mange A på de to faser , så det slår fra.

Hilsen
Martin

Re: Motorværn

Tror du skal prøve i dk.teknik.el...

--
Hilsen Mikkel
------

Som regel efter bi-metal princippet.

Dvs. uden nulstrømsafbrydelse.

Ikke pga. spændingsudfald på én af faserne.

Ja, hvis motoren belastes. Hvis den kører tomgang vil den bare knurre lidt.
Det vil koble hurtigere ud, hvis motorværnet er forsynet med
differentialudløser.

Mvh. Niels

Re: Motorværn
Tak for hjælpen