Motor fra video JVC500E (tror jeg den hed)

Jeg har en sådan motor med følgende numre på en label på motoren:

LLN4B   2
557815
60926  A

Der er 4 tilledninger - 2 til drift af motor og 2 til en dejlig sinuskurve
for omdrejningshastigheden, MEN ....

hvor mange pulser kommer der pr. omdrejning ?

Er der nogen der ved eller kan finde ud af det ?

Mvh KS

Re: Motor fra video JVC500E (tror jeg den hed)
Hej Keld,

Well, det er _dig_ der har motoren, så det kan _du_ vel :)

Hook den op til lidt strøm og et 'skop på hhv. tachoudgangen og en IR-
læsegaffel der interruptes med en "hullet" papskive på motorakslen.

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, ja, men jeg troede jo, at én af jer derude med nummeret liiiiige kunne
sige det .... §:-) !

Men så må jeg jo selv igang !

- sådan en læsegaffel .... er det en del af udstyret på hylden ?
..... for så må jeg da ha' den lavet først ellers bliver det vist en
fuglerede.

Mvh KS

Re: Motor fra video JVC500E (tror jeg den hed)
Hej Keld,

Det er sådan en lille dims med en spalte i og en IR-LED i den ene "gren" og
en fotodiode/-transistor i den anden - findes bl. a. i printere,
diskettedrev, videoafspillere etc.

--
Venlig hilsen,
Søren

(Du har ikke tilfældigvis noget dokumentation på motoren ..... Nej, det har
du ikke - OK !)

Mvh KS

Re: Motor fra video JVC500E (tror jeg den hed)
Hej Keld,

Knap nok, men de kan da være praktiske af og til.

Så er det måske en god idé at lave den så der også kan sættes en reflektiv
sensor på (sådan en hvor sender og modtager ligger i samme plan), for så
bliver den endnu mere universel.

Korrekt.

--
Venlig hilsen,
Søren

I mangel på gafler kan man bruge en almindelig lysfølsom diode og lidt
dagslys...

Bo //

Re: Motor fra video JVC500E (tror jeg den hed)
Hej Bo,

Eller en LED/glødelampe drevet på DC, hvis dagslys er lige så sjældent som
her ;)

--
Venlig hilsen,
Søren