Hvad hedder den type "transistor" jeg søger.

Jeg skal bruge et "transistor relay" som aktiveres af et 12 V signalog lukker en 24 ~48V DC spænding igennem. Jeg skal ikke bruge nogle hurtige on/off tider. Den skal bare have en lav on modstand og kunne klare ca. 3 A. Mener det er noget mos fet. men følger mest med på microtroler / computer området.

Giv mig et hjælp her!! Jeg har læst om nogen som har en indbygget overstrømsbeskyttelse som kan resetes efter et power down ??

John

Reply to
John jensen

Ja, du vil kunne bruge en MOSFET. Der er masser af komponenter du vil kunne bruge.

Jeg vil foreslå at du giver en bedre beskrivelse af hvad du har, som skal drive transistoren. F.eks. eksempel på diagram fra hjemmeside eller datablad.

(Med overstrømsbeskyttelse og reset kan det blive kompliceret.)

Og hvad den skal bruges til. Osv. osv.

Jo flere informationer spørgeren giver, jo flere svar kan forventes. (Du er ikke alene. - Mange forventer at vi kan gætte os frem.)

Er det ca. som det Anders skrev 22/3 kl. 8:12.?

Skriv f.eks. også gerne om du har meget eller lidt erfaring. Det vil gøre det lettere at give kommentarer. (At du f. eks. ved hvad gatespænding er eller ej)

Mvh. Jørgen

Reply to
Jørgen Rasmussen

"John jensen" skrev i en meddelelse

det er nok sådan noget som dette her du skal bruge det er nemt men lidt dyrt

du kan få dem flere steder, fandt bare lige denne her frem

søg på Lastrelæ WGA8

du kal lige tænke på hvad du skal "switche" altså det der også hedder "load" er den induktiv eller kapasitiv så er der flere typer

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Hej John,

Giv dig selv "et hjælp" ved at beskrive formålet, så kan du få bedre svar.

Er det til at slå til/fra en gang om dagen eller er det fx. til en motorcontroller der skal skifte flere tusinde gange i sekundet, eller...?

--
Venlig hilsen,
Søren