MMC cards ???

Heysa,
    Har skaffet mig en sokkel til disse små lækre kort, og jeg har tjekket
http://www.mmca.org omkring dem, men er der nogen af jer andre som har
fosøgt sig med dem ??? og er de til at ha med at gøre ???

    især det at man for få penge kan montere et lille data lager med sådan
et kort, og hvis man så opdager at man skulle ha brugt mere plads, kan man
bare skifte kortet ud (Softwaren skal så kunne klare det) med et støre i
stedet for at man skal til at lode printet om.

    VH
    Lars Molnit

Re: MMC cards ???

    Yepsen, men det er ikke det samme... sådan helt :) MMC cards har en
seriel bus, og understøtter SPI bussen også, sådan at de er lette at
interface med MPU'er osv... som typisk har en SPI indbygget.

    Det jeg så er lidt nervøs for er at selv om MMC er en standard, om så
den overholdes fra de forskellige producenter ??? f.eks. har lige bestilt et
2MB MMC card fra Atmel, men om så hvis jeg en dag smider et kort fra Hitachi
med 32MB i vil give problemer (ud over plads forskellen) ???

    VH
    Lars Molnit

tjekket
sådan
man

Re: MMC cards ???
Hey...

Jae, det er jo spærgsmålet, altså hardware tror jeg nok det er det samme....
det burde de ikke kune ænsdre på, bortset fra lave dem hurtigere, men så
tror jeg bestemt de er bagud comp. ellers kommer det til at hede noget
andet.. ex.vis ligesom AGP med 1X 2X 4X o.s.v...

Jeg har nemlig et projekt hvor jeg også kunne bruge et datalager... havede
tænkt på at lave plads på printet til ex. 8*24lc256 eller hvad de fås op
i... de er jo også standard... og måske de fås i 512 o.s.v så er der jo lidt
plads også.. men det andet lyder spændene... hvad er prisen ca på sådan en
sokkel og kortet ??

hvor mange ben har sådan en fyr og har du et link til et datablad ?

--
Mvh Kasper

Re: MMC cards ???
Hey..

hvis du har farnells ordre nr lige ved hånden.. evt når du får følgesedlen,
gider du ikke lige smide det til mig, så vil jeg da få bestilt et par sokler
også.. selvom der går lidt tid (desværre) før jeg får tid

--
Mvh Kasper

Re: MMC cards ???

    3887959 koster 14,9

    VH
    Lars Molnit

op
jo
sådan
en
sygelige
om
har
som
plads,

Re: MMC cards ???
http://www.sandisk.com/tech/oem_design/mmc/MMC_TECH.pdf

--
Mvh Kasper

Re: MMC cards ???
Damn, den koster 500kr den spec, og det var jo kun TOC )):

--
Mvh Kasper

Re: MMC cards ???
Hey...

Hehe jeg kan blive ved...

den er er ok :
http://kilm.by.ru/im/flash/mmc/pdf/mmc_hitachi.pdf

--
Mvh Kasper

Re: MMC cards ???
Hej.

Jeg er blevet færdig med et projekt hvor jag har et SPI interface til
et kort fra en PIC16F876 @ 10Mhz. Kortet er en 32 MB udgave fra
SanDisc men deres dukumentation er ikke for god...det tog mange mange
timer at få det hele op og køre. (for derefter at finde et link til
deres faq :-(  )

Det min gruppe har lavet er initialization, write og read block
funktioner og læg lige mærke til at der IKKE addresseres sektorer men
bytes (en byte en addresse) det tog langt tid at indse efter et
CompactFlash projekt hvor man skriver til sektorer.

Men eller virker det upåklageligt.

Mvh
Kenan Vilic

Re: MMC cards ???

    Har du et link ??? til den omtalte faq ??? ... hvilket sprog brugte i
??? da jeg selv skal bruge en PIC er man jo lidt nysgerig :)

    Er det ikke hele fordelen ved de MMC cards, eller DataFlash Cards som
Atmel kalder dem, at man ikke skal side og kæmpe med store sektore og derved
skal ha diverse buffere osv... ???

    Lyder dejligt :)

    VH
    Lars Molnit

Re: MMC cards ???

Ja

www.sandisk.com/tech/oem_design/mmc/

Men linket duer ikke mere

Hvis du bare søger efter:

"send 80 clock pulses to start bus communication"

i google så vil der være en DOC som noget fra FAQ ligger i.

Under www.sandisk.com -> Support er der også en FAQ

Jeg har hentet nogle dokumenter om MMC osv så hvis du er interesseret
kunne jeg vel maile eller uploade dem et eller andet sted.

Vi brugte PIC C compileren.

På side 5-7 i MMC product manual står der at ALLE de bytes du prøver
at skrive skal ligge i den fysiske sektor som du befinder dig i,  og
så skal du jo holde styr på hvor du er henne fordi hvis du skriver 20
byte fra byte nr 502 i den fysiske sektor så får du en fejl og skal
sende en stop trans token  og og og...

Det gælder godt nok kun hvis en WRITE_BLK_MISALIGN = 0,. Så tænker man
straks: "Den ændrer jeg", men nej det er en read only værdi... DVS den
gælder for samtlige SanDisk kort.

Mvh
Kenan Vilic

Site Timeline