Microcontroler DS89C450 clock

Lidt info om mit projekt.

Jeg har en brugt vindmølle styring (fabrikat Orbital TMC2)
Styringen har en masse forskellige indgange og udgange. LCD disp rs232 osv.
Processoren er en DS80C320 som kører 20Mhz og programmet ligger i en
eprom 27c512.

I starten eksperimenterede jeg med at få styringen til at køre et
simpelt program og skrive i LCD displayet. Da brændte jeg del eprommer.
  (langsommeligt at eksperimenter med)

Så fik jeg den ide at udskifte processoren DS89C450 (som har indbygget
64kb flash og er noget hurtigere.)

Det gik også fint med at få skiftet processoren, den gamle var i smd og
loddet på printet (har monteret en sokkel nu)

Nu kommer selve spørgsmålet:

Hvis jeg tager det originale program og kører det fra eprommen så virker
styringen, skriver i displayet osv.

Men hvis jeg smider det samme program ind i processoren intern flash,
så bliver programmet afviklet så hurtigt, at den hverken kan skrive i
displayet eller måle med AD conveteren.

Hvorfor kører programmet det meget hurtigere i intern hukommelse ???

Findes der nogle muligheder for at nedsætte processorens
hastighed/instruktionstid, så den kører samme hastighed som den gamle
(DS80320) ???

Jeg har prøvet at skifte krystallet til en mindre frekvens og så virker
programmet i den rigtige hastighed, men så går det ud over baud-raten
når prosessoren er i loader mode.

Jeg bruger Keil C og har tidligere leget en del med 80c51 og lignende på
hulprint osv. Men er ikke proff inden for branchen.

Hilsen
Bo - Silkeborg

Re: Microcontroler DS89C450 clock

Sikkert fordi uC kører med mange wait states når den henter kode fra extern
eeprom, og ved intern flash knap så mange..

Er der ikke divider på den interne clock du kan ændre?
ellers må du i gang med at ændre alle delays...

Kasper

Site Timeline