Mere spænding og strøm - serie og parallel kobling af SMPS PSU ???

Hej alle

Jeg har brug for en strømforsyning på 18,5 V og 6,5A til erstatning for en
defekt SMPS PSU til en bærbar PC.

Jeg har en ældre module opbygget Coutant SMPS PSU, der har 3 forsyninger
5-7V (justerbar) 20A, 12V 4A og 12V  1A.

Jeg burde kunne sætte de 5-7V i serie med 12 V 4 A og få 18,5V 4A, men kan
jeg parallel koble de 12 V forsyninger for at opnå en samlet strøm på 5 A.

Jeg forestiller mig en diode i hver af 12V udgangene, så spændinger/strømmen
bliver lagt sammen efter dioderne, men.- kan det lade sig gøre uden jeg
brænder forsyningen af.

Jeg er bange for at de 12 V skal være nøjagtig ens, og det er de nok ikke

Er der nogen der har erfaringer på området ? - på forhånd tak.

/Kim G

Re: Mere spænding og strøm - serie og parallel kobling af SMPS PSU ???

Køb en færdig hos T. Hansen eller Brinck.
Din Coutant får du aldrig til at spille med din bærbare.

/Bo.

Re: Mere spænding og strøm - serie og parallel kobling af SMPS PSU ???

www.batterier.dk

batterier og alle mulige mærkelige strømforsyninger og adapterstik - også
til bærbare...

Lars / Viborg