Magnet kontakter

Hej NG

Hvor får man fat i en magnet kontakt, der kan række gennem ca. 6-8 mm
aluminium. (Sådan at magneten sidder på ydersiden, og kontakten på
indersiden sammen med elektronikken). Den skal blot kunne
tænde/slukke.

vh
Michael Kristensen

Re: Magnet kontakter

Magnetkontakt? Nå ja, aluminium eller ej. Aluminium er umagnetisk. Det, der
tæller, er de der 6-8 mm. Det burde ikke være svært at finde en magnet, der
snildt kan registreres på den afstand. Hvad du så har regnet med som føler?
Måske en read kontakt. Jeg ved ikke, hvordan det staves, men jeg mener, de
der små glasrør med en kontakt i.

mvh     Erling

Re: Magnet kontakter

"reed" betyder tyndt rør. Normalt et tagrør til stråtag.

Bo //

Re: Magnet kontakter

Hej Michael,

Enhver magnetkontakt til alarmsystemer kan række denne afstand gennem
aluminium. Hvis du vælger 'skifte'-typen rækker de typisk 20-25 mm, mens
'slutte' og 'bryde' typerne rækker ca. 10-15 mm.

Du kan se mere på : http://www.rsonline.dk eller http://www.elfa.se og
søge
på magnetkontakt eller reed relæ.

Thomas Remmer Larsen

Re: Magnet kontakter

Hej Thomas

Kunne du hjælpe mig med at finde ud af, hvilken en der passer mig
bedst?

Den skal bruges i en undervandslygte, der består af en alu skal på 6-8
mm. Batteripakken deri giver 6V 4400 mAh (NiHM). Pæren er en HLX
halogen på 6V 20 watt. Batteripakken giver lidt mere end 6 V ved
start, så der løber der op til 4 A.

Kontakten skal enten være sådan, at hver anden gang man fører en
magnet henover, skal den tænde, og hver anden gang slukke. Hvis der
ikke findes kontakter, der kan dette, kan det selvfølgelig bygges
dertil. Men jeg ønsker at have så lidt så muligt elektronik inde i
lygten.

Eller også kan jeg fastmontere magnet på ydersiden, sådan den kan
drejes ned for anden kontakt på inderside og dermed slutte kredsløbet.

vh
Michael Kristensen

Re: Magnet kontakter
kig hos http://www.engel-modellbau.de
kig efter magnet kontakter. de bruges til at tænde og slukke model ubåde
med.

Re: Magnet kontakter

De har mange sjove ting, men jeg kan ikke forliges med at de tager 2.25EUR
for een 100nF keramisk kondensator. Normalt giver man under 25øre for den
slags.

Bo //

Re: Magnet kontakter
så se hvad de tager for en bunke glasfiber lidt metal og plastic. 11K dog i
kroner.
det bliver betalt men kvaliteten er også ok.

Site Timeline