lysdiode i en aqua mouse

hvordan monterer man en laser led i en aqua mouse der sidder en kreds
der hedder :az008a-60230

jeg har målt mig frem til at på selve stikket der kommer ind i musen
der er den 3volt og en med 5volt

hvad skal jeg bruge til en lysdiode og hvor stor skal modstanden være

musen er fra firmaet www.aqua-mouse.com

der er en lille plast beholder foran hvor der flyder en rulle tape
inde bagved vil jeg montere en laserled blå men en skulle vel være nok
?

Re: lysdiode i en aqua mouse

Forstår jeg ikke...
http://hwb.sunsite.dk /
connectors - Mouse (PS/2)
http://hwb.sunsite.dk/co_PS2Mouse.html

dette link burde hjælpe:
http://metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/ledcalc/index_eng

der er også artikler om montage af lysdioder/blæser i mus
http://metku.net/index.html?sect=mods

Jeg tog strøm til et par lysdioder direkte fra kablet. Desvære er farverne
på ledningerne forskellige fra producent til producent, men den røde i min
mus var 5V og sort var 0.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie /

Re: lysdiode i en aqua mouse

tak for dit svar

det med de 3 volt kan være hvis jeg er kommet til og måle på en af
data ledningerne

skulle en laser led ikke være nok til og fylde den lille beholder med
lys eller skal jeg bruge en spec lys diode og hvor købes de henne

Re: lysdiode i en aqua mouse
en diffus lysdiode som du skriver hvad type er det, er det dem der er
gennemsigtige,glas klare sådan et par har jeg liggende

Re: lysdiode i en aqua mouse

Jeg vil mene det er overkill, har monteret 2 stk 7200mcd lysdioder (røde) i
en 15" skærm, og i mørke lyser de pint skærmen op (der er vindue i siden
LOL)

jeg købte mine lysdioder hos www.el-supply.dk mener priser er 6-7,- for
7200mcd for de røde.

lazerleds kan købes hos www.cyberbox.dk, chippen.dk har dem også, men i
d.e.h.casemodding har han gjort sig MEGET uheldig bemærket.

her er et billede fra cyberbox som viser lyskeglen fra en 3mm 9000mcd lazer
led

ifølge MetkuMods skal du ved 5V bruge en modstand på 100ohm så rammer du
3.2V og 0.18A.

Har du overvenet nogle alm. lysdioder, diffuse, tror de giver en bedre
effekt, da de spreder lyset meget mere.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie /