LysDiode - Page 3

Re: LysDiode
Hej Klaus

Jeg ved det ikke, men mon ikke den ligger omkring en 2-3 €/stk.

Mvh Max

Re: LysDiode

da  vi
blot i
er der

Det lyder absolut som en mulighed. Hvis man lader en lille lyt op
gennem en diode vil man jo have fuld spænding på den, selvom
pulsbredden er meget smal. Den kan selvfølgelig ikke belastes så
meget uden spændingen falder, men med lav strøm og evt. en lille
regulator kan det sikkert godt give konstant lysstyrke. Nu kan
jeg pludselig sagtens forstå hvordan nogen kan køre med 100K
formodstande, og alligevel få pænt med lys, der skal virkelig
ikke meget strøm til disse her!  :-)  Har nogle lidt ældre røde
hi-bright'ere også, men de er langt fra så effektive som dem her,
og dem er jeg ellers fint tilfreds med i min baglygte. Bliver
sjovt at prøve dem her til forlygte!  :-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: LysDiode

Hvor kan man købe lysdioder der kan give så meget? Hvad koster sådan nogle?

Terry

Re: LysDiode
Hej Terry

Se mit svar til Klaus.

Mvh Max

Re: LysDiode

Det er da let:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=1+candela+in+lumen&btnG=Google+Search

Både Candela og Lumen er SI enheder, Candela er måleenheden for hvor
meget lys en kilde udsender, Lumen er det samme, bare efter det er
kommet ud af "systemet":
http://www.tfwm.com/twm/articles/video/0300_Barlow.html

Så din pæres output måles i Candela og lygtens output (efter reflektorer
, linser og glas) måles i Lumen.

Google kan i øvrigt også mange andre spændende ting:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=2+pi +*+42+miles+in+km&btnG=Google+Search
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=1+cup+in+ml&btnG=Google+Search
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=4+fl+oz+in+ml&btnG=Google+Search

Re: LysDiode

[...]

DET er for smart, det anede jeg ikke! Takker!  :-)
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=2m+in+feet
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q30%c+in+f
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q50%0l+in+gallon

Perfekt når man sludrer med amerikanere om krybdyr, LOL!

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: LysDiode

Derfor har eksempelvis min cykellygte både diodelys og halogenpære.
Diodelys, når man kører i byen og halogen på uoplyste strækninger.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: LysDiode

halogenpære.
strækninger.

Det er præcis det jeg har imod de sædvanlige diodeforlygter. Man
kan sagtens blive set, men man kan ikke selv se ret meget på en
sort landevej. Men måske med en større flok dioder.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: LysDiode

Jamen han har selv læst det i Ny Elektronik, marts nummeret 1979.

--
Ejvind

Site Timeline