Lysdiode, hjælpelys kamerafokusering?

Hejsa

Mit digitalkamera har en lille rød/orange lysdiode, som bruges til hjælpelys, når kameraet skal fokusere. Dioden virker glasklar, og lyset er endog meget fokuseret. Lyset er synligt, men det er dog ikke overvældende..

Hvilken type lys og diode kan der mon være tale om?

Årsagen til, at jeg spørger er, at hvis man retter lyset mod f.eks. en gul refleks, så lyser refleksen endda meget kraftigt op, selv på lang afstand. Den lyser i øvrigt rødt..

Claus

Reply to
Claus Tersgov

det kan være en rød/infrarød diode.

Reply to
Jacob

"Jacob" skrev i en meddelelse news:4233420e$0$29278$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Det er helt sikkert en af de ultra bright dioder der er forspændt med en stor strøm, jeg mener det er noget der hedder 40 mA.

Børge

Reply to
Børge Larsen

"Børge Larsen" skrev

Det tror jeg ikke, fordi den giver næsten ikke noget synligt lys.

Claus

Reply to
Claus Tersgov