Ledende lim.

Hejsa

Så blev det min tur til at rende ind i et lille problem.
Findes der en lim der er ledende.
Mit problem er et fleksibelt print mellem er normalt print og et
LCD-display.
Det fleksible print er ved at gå løs og har ikke fuld forbindelse mere.
Jeg har prøvet at rense med iso og sætte et svagt tryk på så det bliver
sammen.
Men det holder kun en kort tid.
Derfor er spørgsmålet om der findes en type ledende lim jeg ville kunne
anvende?

--
mvh Uffe

Re: Ledende lim.

Glemte lige det sidste spørgsmål:
Hvor vil jeg kunne få fat på sådan en lim?

--
mvh Uffe

Re: Ledende lim.
Hej Uffe

Hvis du kan bruge det sølvmaling man bruger til
at lappe elbagruder med, ja så er det autoudstyrs-
forretninger.

Mvh Max

Re: Ledende lim.

Jeg tror desværre ikke den kan bruges,
da limen også skal holde sammen på flexprint og display.

Vil dog holde den i baghovedet.

--
mvh Uffe

Re: Ledende lim.

Hej Uffe.
Google - resultater fra danmark -
søgeord (I gåseøjn) "Ledende lim" giver mange resultater.

F. eks. . -  Bla.a:
Permacol 1- eller 2 komponent elektrisk ledende lim er udviklet til
applikationer
hvor der er behov for ledende egenskaber.
Applikationer kan være wire som skal fastgøres til elektroder
eller på steder hvor man ønsker at erstatte loddetin med lim, f.eks ved
montering af SMD chip.

Disse limtyper indeholder 70-80% sølvpartikler for at opnå en god elektrisk
egenskab,
samt for at opnå en god evne til at modstå temperaturforskelle.

Ovenstående fra.: http://www.danlube.dk/default.asp?Action=Details&Item74%1

mvh

TH

Re: Ledende lim.
<KLIP>

Hej Uffe.

Ledende sølv-lim, som andre også har nævnt. kan måske bruges - men når
vi snakker om et fladkabel af plastic med pådampede kulbaner tror jeg
bare at det knækker i limningen. Du får også et problem med at lægge små
klatter lim med 1-2 mm. afstand eller mindre og så klaske kablet oveni,
uden at det flyder ud, og det hele kortslutter.

Sådanne kabler er fra fabrikantens side, limet med en vædske der
indeholder Indium Tin Oxide (ITO) som er en klar vædske med små kemiske
tinkugler i, når det males på, og varmes op/belyses med UV, samler
tinnet sig der hvor der er overfladespænding, og forbindelsen "limes"
sammen.

Jeg er bange for at ITO er umuligt for menigmand at skaffe, og det er
vidst heller ikke sådan "lige" at påføre og hærde.

Har du set i et apparat, hvor der sidder et display med metalben direkte
på glasset ? Ses tit i billige T-hansen autoradioer :-)

Jeg har reppet udstyr før, hvor et ikke alt-for-mange leders kabel var
træt, ved at rykke kablet af, rense, og så rive disse ben af displayet
fra radioen, forsigtigt kile dem på displayet og så male med en lille
bitte klat ledende sølv-lim, og så alm ledninger herpå og på printet.
varm lim oven på sølv-limen er en god idé bagefter, det går meget nemt løst.

Håber du kan bruge det til noget.

// Per.

Re: Ledende lim.

Det giver både inspiration og desperation   ;-)

--
mvh Uffe

Site Timeline