LCD filter ??

Hejsa Alle

Jeg har en bærbar der har fået nogle grimme ridser i den ydre plast, jeg
prøvede at polere det væk, men nej :o/
Nå men nu er skærmen skildt ad, og beskyttelses filmen taget af, men hvad
sker der så ? har jo lagt mærke til at den er med noget filter, når man
drejer det aftagede stykke foran en anden bærbar skærm, så er den enten
sort, eller efter 90grader er den gennemskuelig... nå men her kommer
spørgsmålet:

Kan man se hvad den skærm laver uden dette filter ??
Kan man evt købe den slags plast klister film nogle steder ??

Mvh
Morten

Re: LCD filter ??
Hejsa

Nej det er desværre umuligt.

Nej.

Ja: http://www.3dlens.com/enter.html?target=Polarizer.html
Om det skal være  #POAT  (selvklæbende) eller om du kan klare dig med det
der kan klistres som solfilm i biler  #POA1  ved jeg ikke, skal selv have et
stykke af sidstnævnte type.

Men det er lettere dyrt at får det sendt, da det sendes fra Taiwan, men hvis
du finder ud af at vil købe derfra, så lad os købe sammen, jeg skal også
have noget derfra om meget snart, dvs. indenfor en uges tid.
Fjern CUT hvis du skriver direkte.

Mvh Hauge

Re: LCD filter ??

15$ er da ikke så galt.. hvor i dk bor du ??

Mvh
Morten

Re: LCD filter ??
Hejsa

Ok ikke så dyrt når det kun er den folie man skal bruge, har førb noget
større, derfor jeg plejer at betale mere.

Århus.

Mvh Hauge

Re: LCD filter ??

Det hedder et polariserings-filter.
Kan måske købes hos en god fotohandler som handler med udstyr til prof
brug. Det er en del brugt i den branche.

--

Jacob

Re: LCD filter ??

Hvilket udstyr ? har du en ide om hvor i dk ??

Mvh
Morten

Re: LCD filter ??
Hejsa

Jeg har prøvet, men det er desværre kun meget små stykker man kan købe,
derfor måtte jeg prøve det store udland..

/Hauge

Re: LCD filter ??

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev

Kun hvis du er iklædt et sæt solbriller med polariseret filter, der også
helst skal vende helt rigtigt.

Men det kunne da være en cool gimmick at have en fladskærm med til et party,
som andre ikke kan se indholdet af, kun en selv, fordi man har polariserede
solbriller på :-)

Hvis du er meget fingernem, kan du evt. bytte rundt med det polariserede
filter der sidder længere inde i skærmen, men resultatet bliver nok ikke
pænt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: LCD filter ??
Prøv et af de firmaer der leverer professionelt lysudstyr til scenebrug,
de har også alskens filtre i metermål, måske terradan.
mvh Erik

Re: LCD filter ??

Du skulle vel ikke mene Teadan?

Mvh. Uffe Ravn