Kopiering af SPI EEprom- 16 Megabits

Hej.

Jeg har behov for at kopiere en 16 Megabit SPI Eeprom.

Jeg har 2 ens apparater, hvor det ene ikke virker pga. forkerte data
flashet i Eeprommen.

Eeprommen er en W25Q16 fra Winbond.

Er der nogen her der mod en beskedent beløb kan tilbyde at kopiere den,
hvis jeg sender de to kredse, eller pege mig vejen imod noget selvbyg
der kan klare sådan en sag ?

Jeg har allerde en "Ponyprog" programmer, der ellers kan æde langt de
fleste kredse, men ikke de store kredse på op til flere Megabit.

Min Pickit2 kan også bruges til SPI kredse, men heller ikke over 256Kbit.

// Per.

Re: Kopiering af SPI EEprom- 16 Megabits
Hej

Jeg har en EZP2010 programmer
Den supporterer SPI Flash Winbound W25P16 og W25X16 (2MB)
Uden at have undersøgt det nærmere vil jeg tro at det virker
Hvilken pakning er dine kredse i?
Jeg er i 2840 hvor er du i landet?

Jan

Re: Kopiering af SPI EEprom- 16 Megabits

Hej Jan.

Jeg er i 2730 Herlev.

Kredsen er i SO-8 hus, men lodder bare nogen ledninger på den.

Spørgsmålet er vel ikke om din programmer kan læse så stor en kreds, vel
mere om dit program kan sættes op til at læse og skrive så mange data.

Jeg har godt haft i tankerne om at bruge et PC bundkort med en SPI flash
og så bare hotplugge kredsen og flashe den med et universelt flashprogram...

// Per.

Re: Kopiering af SPI EEprom- 16 Megabits
Hej Per

Jeg har ZIFsokel for SO-8
Det program der følger med programmeren kan godt håndtere 2MB
Hvis du sender mig en mail (fjern "fjern") med et telefon nummer kan jeg
ringe til dig og vi kan aftale nærmere

Hilsen Jan

Site Timeline