kabel mellem pc og tlf-omstilling

Jeg har prøvet i telefonigruppen, men der er ikke rigtigt nogen reaktion, så
derfor ....

Ved nogen af jer, hvordan et kabel mellem pc og et tlf-omstillingsanlæg
Minuet 206 skal laves ?

Det er en seriel forbindelse til en RJ-11 stikdåse på printet i
omstillingsanlægget - og i manualen står, at der er noget "elektronik" i
kablet.

Hvad er det for noget "elektronik" og hvilke ben i RJ-11 stikke bruges til
hvad ?

Gode ideer modtages gerne.

Mvh KS

Re: kabel mellem pc og tlf-omstilling

Der er sikkert bare et RX og et TX ben. Hvis der er noget elektronik er det
nok en liniedriver, men det lyder underligt at den skulle indbygges i
stikket. Det kunne også være et RS firehundrede-og-noget stik og så skal du
have fat i en konverter til RS 232.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: kabel mellem pc og tlf-omstilling
Det siges nu at være et RJ-11 (et af disse smalle tlf-stik svarende til RJ45
som du sikkert kender fra ethernet bare smallere)

Mvh KS

Re: kabel mellem pc og tlf-omstilling
Det kan næsten kun være en max232

/HHandresen

Re: kabel mellem pc og tlf-omstilling
Ja, det kunne godt ligen noget, der duer, men så skulle der jo kunne leveres
de 5V fra RJ11 stikket - det kunne jeg jo undersøge.

Så er der bare det med hvilke ben, der skal anvendes tilbage - nogen ideer ?

Mvh KS

Re: kabel mellem pc og tlf-omstilling

Det er en MAX232 eller en MAX202.

Jeg kan ikke lige huske forbindelserne, desværre.

--
mvh Uffe

Site Timeline