ISA KORT

Hey

Jeg er lige kommet i tvivlt om noget...

Et Isa kort, det har en bestemt adresse.. ex 0x300 - 0x500

i alle ramområder uden for  kortet, er databenene tristatet, right ??

eller er der andre ben der sørger for det ?

Kasper

Re: ISA KORT

Du slect'er kortet med et ben i soklen.

Re: ISA KORT

Kan du fortælle hvilket det skulle være ?

her er en pin plan :
http://www.hardwarebook.net/connector/bus/isa.html

det eneste jeg kunne forestille mig er AEN ...

Men dunno

umilbart troede jeg det var adresserne

Kasper

Re: ISA KORT

Adressen skal passe og IOREAD skal være aktiv, ellers er databussen ikke
drevet af kortet

BBj //

Re: ISA KORT

Ja, ISA-kortet skal selv tristate, når der står en "forkert" adresse på
adressebenene (SA0-SA19).
Derfor sidder der på alle ISA-kort en adressedekoder der får en datalatch
til at tristate.
Datalatchen sidder foran alle databenene (SD0-SD16) på ISA-kortet.
Når adressedekoderen har åbnet datalatchen fordi der står den rigtige
adresse på adressebenene, og kontrolledningerne /MEMR eller /MEMW er aktive,
så kan CPU'en henholdsvis læse fra eller skrive til ISA-kortet.

Når AEN er aktiv er det ikke længere CPU'en, der laver trafikken, så er det
noget DMA transfer-noget.
Det ved jeg ikke så meget om...

Mvh,
Morten

Re: ISA KORT

aktive,
 pas nu på:

MEMR og MEMW kræver at kortet optræder i memory mapped tilstand. Men de
fleste ISA kort er IO kort.

Bo //

Re: ISA KORT

For et IO kort skal du teste på:

DIR= !Sel & !AEN &  IOW & !IOR &  !reset;
DWR=    !Sel & !AEN & !IOW &  IOR &  A0 & !A1 & !reset;
DRD=    !Sel & !AEN &  IOW & !IOR &  A0 & !A1 & !reset;

Hvor DIR er kontrolsignalet til en buffer
DWR er output register D
DRD er input register D
Sel er adresse i korrekt område
A0 & A1 er brugt til at vælge mellem flere register på I/O kortet
reset er reset signalet, det mener jeg ikke er strengt nødvendigt

Re: ISA KORT
Tak for svarene (:

Mit Isa kort kører fint på atmegaen.....

Men rammen skodder ); så skulle lige være 100% sikker på det var ok det jeg
har lavet

Kasper

Site Timeline