Impedansafslutter TV eller radio antenneledning med 75 Ohm ?

I mit hus har jeg fællesantenne og en TRIAX 3-fordeler m. F conn. på
loftet. De 2 af afgangene går direkte ind i TV h.h.v. radio i stedet
for som normalt en slutdåse.

Impedansafsluttes de 2 kabler koerrekt af TV/Radio eller hvordan løser
jeg det uden at skulle montere en slutdåse ?

mvh
Jens

Re: Impedansafslutter TV eller radio antenneledning med 75 Ohm ?

Hej Jens
Du kan trygt undlade at anvende slutdåse, der er ikke nogen særlig
impedanstilpasning i denne. Dette sker kun via de tilsluttede apparater.
I øvrigt er impedansen på et TV eller radio sjældent 75 Ohm, så.... Men det
plejer jo da heldigvis at gå godt.
Sørg hellere for at den 3. udgang på fordeleren, som du ikke bruger (?)
afsluttes med 75 Ohm.

Hilsen

Svend