Identifikation af komponent.

Hep,

jeg har lidt problemer med at identificere en "lettere" ristet transistor.

Markeringen er:

9916H
(logo)
240316

Se et billede her:
http://perl.squad.dk/epiacomp.jpg

Jeg har søgt og søgt og kan simpelthen ikke finde ud af hvad den kan
erstattes med .. jeg kan ikke engang finde ud af hvilken producent der
har det logo..

Hjælp! :)

Et andet sted på kortet sidder en anden IC med samme logo, en 20N03H
(jeg gætter på en 20A, 30V n-mosfet) måske det er til yderligere hjælp.

Hele molevitten sidder på et Via Epia M-10000 motherboard .. og
historien er vidst at de ville skifte RAM klods mens maskinen kørte ->
dødt motherboard. Billedet er ikke fra dette bundkort, for her var ic'en
  udsat for så meget varme at den flækkede.. men det kunne da være fedt
hvis der kunne komme liv i motherboardet ved at skifte denne ic :)

På forhånd tak

--
-jens

Re: Identifikation af komponent.

Jeg tror du kan regne med at der er gået så meget andet med i døden af det
ulykkelige board så en reparation vil være næsten umulig.
Køb dig et nyt board.

--
Vh. Peter Andersen
Bøger købes: www.mespilus.dk/boeger

Re: Identifikation af komponent.

Transistor, hvorfor, kunne det ikke være en spændingsresulator?

Et lille søgning, og jeg havnede på et rusisk forum, hvor der blev
talt om en 2.5V regulator. (Husk BableFish til at oversætte ;o)

/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Re: Identifikation af komponent.

Iflg. de russiske sider er det en AP9916H fra Silicon Standard Corp - en
  n-mosfet .. er en mosfet ikke en transistor? ;)

Tak for hintet med det russiske ;)

--
-jens

Re: Identifikation af komponent.

Jow, det må man sige :o)

Så lidt.

/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Re: Identifikation af komponent.

Bonus spørgsmålet er så hvor man kan skaffe en tilsvarende dimmer :-)

(datasheet: http://www.siliconstandard.com/Documents/SSM9916H,J.pdf )

--
-jens

Site Timeline