Hvilke transistorer?

Hejsa!

Jeg er i den situation at jeg skal udskifte 3 transistorer i en gammel
pioneer sx-535 receiver. Men hvilke typer skal jeg erstatte dem med?

Transistor 1 hedder C1318 og er en NPN
Transistor 2 hedder BC 5560 og er en PNP
Transistor 3 hedder A726 og er en PNP

Hvilke kan man erstatte dem med af nutidige typer?

Mvh
Troels

Re: Hvilke transistorer?

2sc1318

2sa726 ?

Re: Hvilke transistorer?
Fornemt - tak for hjælpen. Jeg prøver lykken.

Troels

Re: Hvilke transistorer?

BC 337A, BC 637, BC 639, 2SD667

Pas, den har jeg ikke med her. Kan der stå BC556(D) ?

BC 214, BC 416, BC 560, 2SA1136..37

mvh Ebbe

Re: Hvilke transistorer?
Hej Ebbe - og tak!

Ja du har sørme ret. Der står faktisk BC556D! stadig en pnp :-)

Troels