Hvem kan lave emner i alu?

Hej Alle sammen,

Sorry det er ikke er den rigtige gruppe!

jeg har designet noget elektronik som jeg gerne vil have fremstillet
en "kasse" til der mE5%ler 18x9x11cm...

Jeg har tegnet de emner jeg gerne vil have lavet i aluminium (13 styk
forskellige emner) i Inventor og kan eksportere til STEP, IGES osv...

Mit store problem er blot at finde nogen som kan lave emnerne for mig
da jeg bare skal bruge 1styk prototype i fF8%rste omgang og mE5%se 10-25
stykker bag efter.

Jeg har forsF8%gt at kontakte diverse firmaer uden det store held.

Er der nogen som kender nogen der har en CNC maskine der stE5%r i
tomgang og som gerne vil tjE6%ne en skilling pE5% at lave dette?   - jeg
kan eventuelt levere aluminiumen. - alternativt et firma som kan klare
det?

M.v.h.
Lasse

Re: Hvem kan lave emner i alu?
Hejsa,

Mit store problem er blot at finde nogen som kan lave emnerne for mig
da jeg bare skal bruge 1styk prototype i første omgang og måse 10-25
stykker bag efter.

Jeg har forsøgt at kontakte diverse firmaer uden det store held.

---

Har du overvejet SLA til prototypen?

/Claus

Re: Hvem kan lave emner i alu?

Hej Claus,

Jeg har tE6%nkt pE5% SLA men jeg er bekymret for om det kan materiale
bliver statisk - (jeg har bevE6%gelige dele i "kassen" og pE5% en af
enmerne glider der en film hen over konstant) og sE5% er jeg nervF8%s for
om materialet ikke er for porF8%st til at jeg kan bore gevind mv. i de
forskellige dele.

M.v.h.
Lasse

Re: Hvem kan lave emner i alu?
Hej Lasse

Så er det de forkerte du har kontaktet, men hvor i landet
befinder du dig ?

Hvad type emner er det, klippe, buk, dreje, fræse, svejse og
hvor store er de ?

Har du nogen økonomisk grænse ?

Max

Re: Hvem kan lave emner i alu?

Hej Max,

Der er tale om frE6%sning af alu emner (dog pE5% nE6%r 2stk af emnerne som
er i opskummet PVC) med en tolerance pE5% 0.1mm - der skal ogsE5% bores
huller i emnerne samt laves camfering (undersE6%nkning) pE5% nogle af
hullerne

Hele "kassen" fylder 18x9x11cm sE5% det er ikke sE6%rligt store emner der
er tale om. - jeg kan levere bE5%de alu og pvc hvis det er nF8%dvendigt

Som vaskeE6%gte nordjyde oplyser man jo ikke hvad man vil give for noget
bortset fra at sige det skal vE6%re billigt :-) men jeg forventer dog
heller ikke at det skal laves for 3 kasser F8%l og et par plovmE6%nd

M.v.h
Lasse

Re: Hvem kan lave emner i alu?
Hej Lasse

Jeg kender ikke nogen i det nordjyske. Men kan da også som Klaus
anbefale Brimas, de er ikke de billigste, men de klare alle job.

Og så er der jo også mange andre, som f.eks.

http://www.mc-cnc.dk /

http://www.cnc-team.dk /

http://www.vpm-hatting.dk /

http://www.b-rustfrit-staal.dk /

http://www.jevo.dk /

Alle steder jeg kender og som jeg mener kan løfte opgaven,
måske JEVO kunne være et godt sted at starte, det er nemlig
en lille fleksibel virksomhed med en meget kort kommandovej.

Max

Re: Hvem kan lave emner i alu?
så kig forbi støvring... :-)
der ligger et lille mekanikfirma kaldet MEKAN: http://www.mekan.dk /
dem bruger vi på arbejdet (godt nok til en lidt anden type opgave end det du
søger), men de erfaring med indkapsling af elektronik og andre mekaniske
dele til elektronikindustrien...
Vi får dem også til at lakere vores mekanik med antistatisk lak...

mvh
Rasmus

Re: Hvem kan lave emner i alu?

Brimas i Horsens laver alt muligt og umuligt.

Hornsyld smede og maskinværksted er et lille fleksibelt firma, der kan
lidt af hvert, men jeg har svært ved at vurdere din opgave.

Begge bruger vi og er godt tilfredse.

Re: Hvem kan lave emner i alu?

Du kan prøve at ringe til Reservedelsfabrikken.dk

Bo //

Re: Hvem kan lave emner i alu?

Har du fE5%et lF8%st problemet. En af mine venner har et lille enmands
firma der laver prototyper.
Har har et hav af CNC maskiner sE5% mon ikke det var noget for ham.

Benny

Site Timeline