HV PSU søges

Da jeg leger en del med rørforstærkere i min sparsomme fritid, søger jeg et
diagram over en variabel strømforsyning (transistor basseret) til området
100 - 400 volt, 100 ma.
Helst kortslutnings sikret. Er der nogle der kan hjælpe?

Tak til Max.Jeg kigger på din løsning.

Benny

Re: HV PSU søges
Hej Benny

Jeg glemte at sige: prøv om du kan finde en billig variotrafo
og sætte på din transformator, det vil gøre det noget nemmere
at slippe af med tabseffekten. f.eks. bruger du kun 100 V 100 mA
på din PSU, ja så skal der afsættes 30 W som varme. det
kan du undgå ved at bruge en variotrafo til at begrænse
spændingen over dit serieelement.