Hjemmekontrolsystem - Page 3

Re: Hjemmekontrolsystem

Hvad er grunden til den lave baudrate ? Er det komm. på netledningerne
(powerline kommunikation) ?

Husk bytestuffing eller kan du ikke sende startbyten i datafeltet.

programmer

LIAB ?

--
mvh/rg. Christian

Re: Hjemmekontrolsystem
Ja

master
Forklar?

Ja det startede jo som et uni. projekt. hvor man lage alle tegninger ud på
nettet, det burde kunne lade sig gøre at stoppe sådanne et print med i en
dinskinne box, ved siden af sikringsgruppen.

Men det bliver nok en alm. pc i første omgang.

MHV

Re: Hjemmekontrolsystem

OK, så forstår jeg bedre baudraten.
Elselskaberne vil dog ikke have at man laver (overlejrer) kommunikation på
lysnettet.

Hvis nu vi siger at startbyten er ESC (0x1B), så kan man jo som udgangspunkt
ikke sende data der indeholder 0x1B, da modtageren så vil tro der starter en
nu transmission. Derfor vil man sende 2 x ESC hvsi der er en ESC i
datadelen. det betyder selvfølgelig at man "mister" en byte hver gang der
skal sende ESC, man det overlever man nok. Dette betyder så at man ikke kan
have en adresse der er lig ESC, man det overlever man nok.

Ligeså fremdeles med andre bytes som kan forveksles.

Ja, man som nævnt er elselskabet ikke glad for det. Hvis man ikke vil trække
kabler er der vel kun trådløst (Bluetooth, LAN 802.11 eller lign.

--
mvh/rg. Christian

Re: Hjemmekontrolsystem
Hejsa

Har du det på skrift? For der findes jo altså lovlige ting der sender data
via lysnettet, altså er det ret ligegyldigt hvad elselskaberne siger.
Forøvrigt ryger det meste af datasignalet i elmåleren, da spolerne deri
filtrerer ret kraftigt høje frekvenser væk.

Mvh Hauge

Re: Hjemmekontrolsystem

Hmm - Er det ikke det de selv eksperimentere med i øjeblikket i
forbindelse med internetforbindelser?
Hvor står det egentlig, at man ikke må? EMC-direktivet måske?

- Lars

Re: Hjemmekontrolsystem

Jo, men man må vist ikke selv.

Jeg kan ikke henvise til noget sted, jeg mener bare at have læst eller hørt
det et eller andet sted.

--
mvh/rg. Christian

Re: Hjemmekontrolsystem

kommunikation
hørt
Myndighetene tillater signalering på nettet i frekvensområdet 95 - 148 KHz.
innenfor byggning i et nett..

---- signalnovået er max 0,631 mV og impedansen 50 ohm.

Dette er nevnt tidligere i tråden.

HM

Re: Hjemmekontrolsystem

KHz.

Hvordan mon det går med at få lavet et forum eller en hjemmeside? Så kunne
f.eks. stærkstrømsreglementet og andre trivielle links ligge der.

Mvh
//zigge

Re: Hjemmekontrolsystem
Hej

Hvis nogen har relevante links til dette emne linker jeg gerne til disse, på
ihc.mhv.dk

MHV

Re: Hjemmekontrolsystem

Bare sett igang.

HM

Re: Hjemmekontrolsystem

Mon ikke det døde lidt fordi dem der ikke var enighed om hvordan det
skulle laves og hvad der skulle ligge der? Og så lige manglende tid hos
dem der skulle lave det! Det ville være mit bud i hvert fald.

- Lars

Re: Hjemmekontrolsystem
Hvis nogen kan se fornuften i at kommunikere over lysnettet, er de velkemne
til at deltage i udviklingen af [("min")] projekt. :-)

MHV

kunne

Re: Hjemmekontrolsystem
Hejsa

Det forum jeg havde regnet med at få igang, kommer op i denne uge, så råber
jeg op i den her tråd :o)

Mvh Hauge

Re: Hjemmekontrolsystem
Hejsa

Jeg har oprettet et forum til hjemmekrontrolsystemet, men det er meget
skrabet lige nu..

http://forum.hjemmefusk.dk

Registrer dig, og er du den der er med på at udvikle, sender du mig en mail,
så du blir registreret som udvikler, og altså ser alle forums, alle andre
vil se public-forums..

Bare besvar denne mail, adresse er brugbar.

Mvh Hauge

Site Timeline