Hjemmebrændte C64 cartridges

Hej NG

Efter jeg har fået fingre i en C64 (hvilket herligt gensyn!) kunne jeg godt
tænke mig nogle cartridges med spil. Desværre er disse jo sjældne, så jeg
vil gerne brænde og lodde dem selv. (I skal ikke tænke på hvor jeg får fat i
rom-data fra!)
Det skal ikke være noget af alt det nye der er kommet, det skal være ligesom
de gamle cartidges. Der er vist noget med at de var 24 bens og i dag bruges
mest 28 bens rommer, men det forekommer mig at nogen har lavet noget, så 28
bens rommerne kan bruges i stedet.

Til det har jeg jo brug for printplader, en brænder og de rette rom'er.
Umiddelbart er det dog ret sparsomt det jeg kan finde, så jeg håber i kan
guide mig i rigtig retning :o)

Mvh
Morten

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges
Ja det var tider dengang, har da også mit udstyr stående, men det er
længe siden det har været ibrug.

Har lige åbnet en defekt cartridge jeg har liggende, der sidder to store
  24 bens IC'er (der er plads til tre IC'er på printet) og en keramisk
kondensator 100nF 12V

IC'erne er påstemplet

MOS
317010-01
©1983 CBM
0184

MOS
317011-01
©1983 CBM
0684

hvis det kan hjælpe dig

Jeg kan evt. maile dig et foto, hvis det har interresse

m.v.h. Mikael

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

Jo tak, dte kan da være jeg får brug for det. Jeg mail dig lige hvis det er!

Mvh
Morten

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges
<<snip>>

Det burde fremgå tydeligt af den her angivne maiadresse hvad der skal
rettes.

m.v.h. Mikael

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

Beklager at du forgæves har forsøgt at sende mig en mail.
Jeg bør få sat en autofooter op på et tidspunkt hvor forklaring står.
Årsagen er at jeg med nuværende adresse kan (gen)oprette en konto på hotmail
for via den at kunne fjerne evt. indlæg på google hvis jeg af en eller anden
årsag har spasset og ikke ønsker dem gemt på google.

Mvh
Morten

PS. Fjern z og de tre tal!

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges
  det var nu min egen adresse jeg hentydede til

m.v.h. Mikael

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

Googlede lige en smule. Fandt en gut der har bygget noget selv. Han har
bare brugt en standard eprom kreds, du kan købe hos den lokale dealer.
Kig lidt på det her: http://home.wanadoo.nl/arjenvellekoop /

Han er endda så sød at han vil sende dig print og alt muligt. Men det er
da trods alt lidt mere spas at fixe det selv. :) Håber det er noget du
kan bruge, og held og lykke.

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Jow jow, men jeg er en stor spasser til at lave print ;)
Jeg har det bedst når jeg kan bestille et prof print...
Men tak for linket!

Mvh
Morten

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

    Øh, hvad er det ellers liiige ha sælger fra siden af ??? komplette
print med chip og det hele.

--
VH
Lars Molnit

Ahh, kan se det ikke fremgik helt tydeligt. Men det jeg ville have svaret på
er Anders' kommentar om at det er sjovere at lave det hele selv, hvortil jeg
så siger at jeg er en spasser til printplader :o)

Mvh
Morten

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

Har du da prøvet at lave dem før?

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

Ja jeg foretrækker for tiden helt at undvære print, ug bygger flyvende.
OK der er nogle 9 benede runde sokler til at holde nogle af
komponenterne fast. i soklerne skal der så sidde komponenter der skal
være varme før de virker, nogle op imod 200 graders Celsius, og det uden
at de kræver køleplade eller blæser.

m.v.h. Mikael

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

    Sider og lure lidt på hvad man for sjov kunne ændre på denne ? ...
kunne man ikke smide en Flash kreds på i stedet ? og med lidt ekstra
jumperes er der straks plads til en del flere programmer ?

--
VH
Lars Molnit

Jeg har fundet det her frem fra gemmerne, det er
tegning til 2 layers print, samt den vil kunne være i
en original commodore kapselkasse.

Der kan monteres 2 stk. 27xx256 Prommer

Jeg har en del tomme kapselkasser liggende, så bare skriv tilbage hvis
det har int. du får filerne ved at sende en mail til snipped-for-privacy@ring123parken.dk
Fjern 123

/ Qbic

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges
 Hej Morten

Kommer du til at mangle prommer har jeg
sikkert en del til billige penge.

Mvh KS

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

Tak for det. Rart at vide :)

Mvh
Morten

Re: Hjemmebrændte C64 cartridges

Jo tak!
Har ikke tid lige nu, men vil gerne have filerne lidt senere, så jeg sender
dig lige en mail på et tidspunkt.

Btw. Converterede lige et par spil (1942 og BD2) til et par tap-filer og
dernæst til wav. Brændte dem på en CD og loddede tonehovedet på en ledning
til min Discman og satte den fast med tape (LOL! "press play on tape") i
båndstationen.
Man skal bare være hurtig til at trykke space (inden for 0.5 - 1 sek), så
loader spillet sgu fra discmanden!
Bruger man turboload encodning, skal man bruge tape-autoload
(Commodore-run), da man ellers ikke man skrive RUN selv hurtigt nok når
turboload er loaded ind. Til gengæld loader de omtalte spil på ca. 1 1/2
minut!! Og det virker!!!

Hold da helt ferie, jeg er helt euforisk og spillene kører jo meget bedre på
en rigtig 64'er end i selv den bedste emulator! :D

[...]

Hmm, der mangler måske lige at jeg fandt et gl. tonehoved i roddeskuffen for
at det giver mening ;o)

Det er vist over min sengetid!

Mvh
Morten