Hjælp til Noritake Itron VFD-display...

Hej folkens. jeg er stødt på 2 spritnye VFD displays i en rodekasse vi har
inde på mit arbejde. Det drejer sig om et der har 1 stort areal med 5x7
pixels (kæmpe karakter) og et der har 16x16 pixels (oplagt til en
spectrum-analyser *S*)

Søgning på display-navnene på google giver intet, så jeg har opgivet at
skaffe data fra Itron selv. derfor vil jeg lodde selve driver-chippen af, og
bruge den sammen med "røret". Jeg har fint tjek på VFD, så
spændings-converter m.m. er intet problem.

Selve displays'ne hedder:

LSC16X16 (har driverchip SED2032)

LSC5X7 (Driver SED2020)

Ifølge http://www.woe.onlinehome.de/e_vfd.htm
er der SMOS der har lavet kredsen, og de er umiddelbart ens de 2, på nær at
2032'eren har nogle flere porte i sig. Dataene clockes serielt ind i
kredsen.

Når jeg leder efter SMOS på nettet, så er der ikke meget hjælp at hente. de
er tilsyneladende gået konkurs ?

Er der nogen der har et datablad liggende på disse displays eller på chippen
(begge 2) ??? Jeg er kørt fast her...

På forhånd tak

// Per

Site Timeline