Hjælp til identifikation af komponent

Jeg sidder her med et instrumentpanel til en Volvo245, og det er stensikkert
defekt.

Der sidder et TO220 hus på bagsiden, hvor en del at huset er sprængt bort.

Der står:

ITT   0
TCA
700 Y
FRANCE

Jeg kan ikke udenvidere finde info om denne stump. Google hjælper mig ikke
ret meget, ihvertfald ikke med noget relevant.

Kredsen er forbundet som en spændingsregulator, og det primitive diagram der
er i en Haynes manual antyder at der er tale om en spændingsreg. så mon ikke
dette er rigtigt.

Jeg vil umiddelbart tro der er tale om en 10volts regulator(hvilket vel må
være en lowdropuot dims?) idet en anden gammel manual nævner 10volt som
reference i instrumentet.

Nogen der kan hjælpe mig her?

Jeg er rimeligt fristet til at tage en LM317, og koble den op til de 10volt,
men tør ikke _bare_ prøve mig frem uden lidt konkret info om denne ITT
stump.

Mvh
Henrik

Re: Hjælp til identifikation af komponent

stensikkert
der
ikke
10volt,
TCA 700Y
POS VOLTAGE REGULATOR / 10V / 0.22A

Siger google :)

Re: Hjælp til identifikation af komponent
On Fri, 15 Oct 2004 20:19:08 +0200, "Henrik Mortensen"

Det er en 10 Volt analog serieregulator, lowdrop.

Kan erstattes af en LM340T-10 (med forbehold for pinout)
--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Re: Hjælp til identifikation af komponent
Ok, takker.

Jeg har fået dissekeret instrumentet, og erstattet ´den originale 10volts
reg. med en 317 trimmet til 10volt, og ja, pinout er ikke den samme. Det var
sådan set det største problem at finde ud af pinoutet, da jeg ikke rigtigt
kan få adgang til printkortets baner, men en kraftig halogenlampe kunne
rimeligt nemt afsløre banernes gang på printet.

Spændende om min tankmåler og temperaturføler nu virker igen...

Mvh
Henrik

Site Timeline