Hjælp til defekt TV

Mit Schneider TV max85 viser sort skærm og ingen lyd.
Når jeg tænder/slukker kommer der intet glimt på skærmen.
Jeg har målt alle transistore omkring højspændingstrafoen igennem.
Nogle gode forslag ?
Hvis ikke andre (billigere) forslag end højspændingstrafo'en, hvor køber man
sådan en billigt ?
Eller skal den bare smides ud ?

mvh Jan

Re: Hjælp til defekt TV
Hey

du har vel tjekket strømforsyningen ?

kasper

Re: Hjælp til defekt TV
Jo, strømforsyningen er ok, jeg har efterloddet højspændingsdelen osv.
Checket transistorerne omkring højspændingen.

Igår virkede det pludselig igen ?????????
Hvad søren kan forårsage en sådan periodisk fejl ?
Gode ide'er ????

mvh Jan

Re: Hjælp til defekt TV

Mon ikke der er tale om loddefejl...du har efterloddet i
strømforsyningen....?
Hvis både lyd og billede er væk skyldes det næsten altid
strømforsyningen.........men....man skiller så vidt jeg kan huske først de
to dele efter HF delen ? Men et TV der ikke modtager noget signal (ej heller
støj) vil vel altid generere en linjefrekvens...denne går videre til
højspændingsdelen og der laves der en højspænding der påtrykkes
billedrøret...en sådan højspænding kan man jo mærke idet de små hår på
hænderne vil rejse sig hvis hånden bringes nær skærmen ?! Lagde du mærke til
om der var højspænding ?

Hvis der var er det jo nok en af forsyningerne til tunerkredsløbet
(ICén/ICérne) der har manglet ....

At dit tv virker  nu behøver ikke at betyde andet end at dine komponenter
pt. ligger inden for tolerancerne....
en periodisk fejlende komponent kan få dem til at skride igen og det slukker
igen....En komponen kan også være et kabel (evt. fladkabel der er loddet i
printet) der ikke er 100% monteret korrekt...dårlig lodning....

Men jeg er ikke Radiofagtekniker/mekaniker-  men elektroniktekniker...så jeg
ved i princippet intet :)

Site Timeline