Hjælp: Potmeter dimensioner

Hvis jeg bruger et 10K (Log) potentiometer med 4 mm. aksel, hvad skal
hul diameteren i monteringspladen så være?

Vh,
Claus

Re: Hjælp: Potmeter dimensioner
Hej Claus

Dem der ligger her skal have et Ø7 mm. hul.

Mvh Max

Re: Hjælp: Potmeter dimensioner

Takker - og det er Ø8 for 6mm aksel, korrekt?
- jeg *har* googlet :-) men det er svært at finde specs!

8,2mm ifølge dette datablad http://www.farnell.com/datasheets/39165.pdf

Re: Hjælp: Potmeter dimensioner
Hej Claus

Måske hvis det er ALPS potmetre, men de fleste gamle
typer som f.eks. Philips bruger Ø10 mm. for 6 mm. aksel,
men der er mange størrelser rundt omkring.

Det er det der er så herligt ved "standarder", der er så
mange af dem :)

Mvh Max

Re: Hjælp: Potmeter dimensioner

Prøv at måle ef