HID lampe installation

Hej jeg har kF8%bt mig en HID lampe til at hE6%nge.
Noget i stil med dem til akvarier.

Aner intet om strF8%m sE5% vil gerne ha lidt hjE6%lp.
Der er ballast og control unit med.

AflE6%ser ballast tegning og control unit tegning sE5%ledes.

http://img171.imageshack.us/my.php?image3D%400whidaw2.jpg

Fra pE6%refatningen kommer der blE5% & brun ledning.
I ledningen med stik (til stikkontakt) er der, blE5%, brun & blE5%/grF8%n
I ledning uden stik er der, blE5%, brun & gul.

Nogen der har en ide om hvilke ledninger der skal til hvilke muffer?

mvh
Kasper Egebo

Re: HID lampe installation

Hej jeg har købt mig en HID lampe til at hænge.
Noget i stil med dem til akvarier.

Aner intet om strøm så vil gerne ha lidt hjælp.
Der er ballast og control unit med.

Aflæser ballast tegning og control unit tegning således.

http://img171.imageshack.us/my.php?image40%0whidaw2.jpg

Fra pærefatningen kommer der blå & brun ledning.
I ledningen med stik (til stikkontakt) er der, blå, brun & blå/grøn
I ledning uden stik er der, blĂĄ, brun & gul.

Nogen der har en ide om hvilke ledninger der skal til hvilke muffer?

mvh
Kasper Egebo

Her kan du fĂĄ svar: dk.teknik.el

Børge

Re: HID lampe installation

Jeg takker for det.
Poster mit spF8%rgsmE5%l der i stedet.

mvh
Kasper Egebo

Re: HID lampe installation
Børge Larsen skrev:
Et andet kunne være: find en elektriker. 230V gør nas og det kan blive
dyrt at lave en fejl.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: HID lampe installation

Blir sat til stikkontakt og derfor slukket sE5% lE6%nge jeg har fingerne i
det.

Re: HID lampe installation

Jaja, men hvem har ikke prøvet at få 230V. Det var mest ment som spas.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: HID lampe installation

Jeg synes ikke 230 Volt er helt sE5% slemt som at fE5% et rap over finrene
fra hF8%jspE6%ndingsdelen i en billedrF8%rsskE6%rm eller TV. Man bliver bare
virkelig slE5%et ud, og bliver nF8%dt til at lE6%gge sig ned med det samme.
Ellers besvimer man! Jeg var i hvertfald lige ved :P

Re: HID lampe installation

Nå når vi er i gang fik jeg engang stød fra set hestehegn. Det er i sig
selv ikke sĂĄ slemt. Sagen var bare at jeg stod med hĂĄnden pĂĄ en jern
låge, der havde udmærket jord forbindelse. Og tråden ramte noget bar hud
pĂĄ ryggen. Av...

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: HID lampe installation

Jeg vil også fraråde at stikke fingrene i en højspændingstester. 2000V og
100mA giver nogle grimme forbrændinger hvor strømmen går ind og ud og så er
det heller ikke godt for hjerterytmen ...

(Maskine under konstruktion og lĂĄgekontakterne var ikke monterede ...
"styresoftwaren" bad om at ĂĄbne lĂĄgen og rette pĂĄ emnet - MENS der var
højspænding på)

/A

Site Timeline