Herstal touch lamper

Hej...

Jeg har et sæt herstal touch lamper. Touch-effekten synes jeg er noget
skrammel - nogle gange virker det, andre gange ikke. Jeg vil derfor høre, om
nogle skulle vide, om det er muligt at omgå touch-halløjet og altid køre
lamperne på fuld knald.

På forhånd tak for hjælpen.
/Jeppe

XPOST: dk.teknik.elektronik, dk.teknik.el
XFUT: dk.teknik.elektronik

Re: Herstal touch lamper
Når man køber lamper med touch kontrol er det jo for at få regulering af
lysstyrken, ikke kun hel eller halv. Nej sandheden er nok den at Herstal
ikke har forstand på elektronik. De bør under alle omstændigheder gennem
teste inden markedsføringen.
høre, om

Re: Herstal touch lamper

Det kan jeg kun give dig ret i... Herstal er dyrt designer-pis. Og deres
produkter har ikke den sidste finish, som ellers prisen foregiver at de
skulle have det.

Jeg har bare fundet ud af, normalt ikke at anvende den regulering og
benytte den anderledes, ved f.eks. at køre på halv styrke og bruge
kontakten til tænd/sluk fremfor et kort "touch".

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Re: Herstal touch lamper

Jeps, det er jeg også klar over. Problemet er bare, at jeg ønsker at benytte
dem på fuld styrke. Primært fordi jeg skal have meget lys over stedet og
desuden at transformeren larmer jo mere dæmpning der er på.

Så det jeg er interesseret i er, om der skulle være en snedig elektro-mand,
der skulle vide, om dæmpningen/reguleringen kan undgåes.

Generelt om herstal vil jeg sige, at jeg har været skuffet lige siden jeg
skulle sætte lamperne op. Magen til elendige lednigsbøsser (altså dem
ledningerne smides ind i, i transformeren -- ingen personlige angreb her
(-: ) skal man lede længe efter. Det er min første og helt klar sidste
herstal lampe.

/Jeppe

Re: Herstal touch lamper

Ok. Min trafo til de lamper larmer dog ikke, men prøv at fjerne den
tredje ledning til lamperne - det er den som skal justere lysstyrken. Og
ifølge Klaus lader det til at den tredje ledning bare er væk, når det
ikke er touch (hvis jeg forstod ham korrekt).

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Re: Herstal touch lamper

Tredje ledning ??

Jeg har kun 2 ledninger på min transformer, selvom den er til touch (og jeg
bruger touch)

Klaus

Re: Herstal touch lamper
Okay..

Nu må jeg hellere sige at jeg pt. ikke har skilt min hængelampe ad, men
i min standerlampe er der tre ledninger. To til forsyning (Vcc og stel)
og en som udgør stel-forbindelse (til lampe-stellet) og det er dén
stel-forbindelse jeg ville fjerne, for så burde man ikke kunne lave ydre
påvirkning af lampen.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Re: Herstal touch lamper

Jeg har også kun to ledninger pr. lampe.

Jeg havde forestillet mig, at man kunne pille lidt ved transformatoren og
dermed omgå touch.

/Jeppe

Re: Herstal touch lamper

Er det ikke bare at skifte transformeren ?

Klaus

Re: Herstal touch lamper

Tja ... men så skal jeg jo ud og bruge penge på en ny .. ville da noget
hellere modde min egen og spare pengene...

/Jeppe

Re: Herstal touch lamper

Hos mig fungerer Herstal lamper med regulering udmærket.

Hver gang.  (Men er måske kun blevet reguleret 50 gange over 1 år.)

mvh. Jørgen

Re: Herstal touch lamper

Klip

Øhhh.... jeg glemte:
Bortset fra at de giver striber på mit TV på en enkelt kanal. (VHF)

Mvh. Jørgen

Re: Herstal touch lamper

Hold da op for en gang historier.

Jeg vil lige knytte mine personlige erfaringer til Herstal lamper.

Jeg købte et sæt uden touch (trode jeg) til over sofabordet på tilbud
sidste efterår. Da jeg fik dem pakket op var det en lidt underlig
transformator, hullet til den "normale" regulator var tomt og
brugsanvisningen sagde touch.

De er med metal på den øverste del af lampen.

Her virker touch helt perfekt og jeg har ingen problemer med larm fra
transformatoren. Kan det tænkes at der er kommet en ny type
transformatorer på et tidspunkt ??

Med hensyn til kvaliteten vil jeg sige at jeg altid har holdt mig langt
væk fra Herstal lamperne på grund af prisen, men det tilbud jeg fandt i
en butik, kunne jeg ikke forbigå. Til gengæld vil jeg sige at
ledningstilgangen til lamperne og evnen til at lampen hænger lige er
betydeligt bedre på Herstal lamperne end på billigere modeller.

Klaus (egenligt rimeligt godt tilfreds med sine Herstal)
det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Herstal touch lamper
Hej Jeppe

om

Har selv sådan et par med samme problem, ringede til Herstal og fortalte om
problemet, og de sendte et par metal tingester til at sætte på ledningen,
det hjalp....fin service...

***spamsikring fjern i email addresse***

//Jan

Site Timeline