Grundig CUC 1828 starter ikke op

Hello NG.
Jeg er stadig ved at forsøge at finde fejlen i min Grundig CUC 1828.

Symthomer:
Konstant lys i standby
reagerer ikke på fjernbetjeningen. og heller ikke på chassis knapperne
Jeg er ved at bilde mig ind at fejlen ligger omkring CPU'en
RESET til CPU'en er 5Volt hele tiden
VDD er 5Volt
Krystallet svinger med 18 Mhz
Men på den der databus er ingen aktivitet. - Er det måske CPU'en der er galt
med?

Nogen erfaringer? Jeg nægter at smide mit TV ud. :-)

PS: Jeg fik et tip fra Ole G. om følgende komponenter
CT80085 (BC858B)
Diode (1N4148) Basis - Emitter  CT80085 .
CR80083 (0R) ændres til  (47R; 5%; 0805)
De var iorden (og er skiftet alligevel)

med venlig hilsen
Michael

Re: Grundig CUC 1828 starter ikke op

Er reset aktiv for høj eller lav... ?

I så fald aktiv for høj er der en "møghund" som ikke bliver banket ?

/madsen

Re: Grundig CUC 1828 starter ikke op
Den må være høj, når den er 5 Volt, ikk'?

Ikke forstået! ????
Hvad mener du?
mvh MIC

Re: Grundig CUC 1828 starter ikke op

Du bliver nødt til at finde data på CPU'en og se om reset skal være høj
eller lav for at resette.