Galvanisk adskillelse af TV-antenne?

Hejsa,

Sætter jeg min PC, via et hauppauge PVR300 TV-kort, til mit hybridnet
får jeg striber på skærmen, PC'ens altså.

Jeg har prøvet at indskyde 2nf i serie med både signal og stel på
antenne kablet. Det flyttede striberne fra hele windows desktoppen
til kun at være i TV vinduet.

Min PC er jordet. I målertavlen er der udført en nulling, altså ikke
en ægte jording.

Målt med et almindeligt voltmeter ser jeg cirka 0.6V AC mellem PC og
hybridnet-stel før jeg sætter antennestikket i PC'en.

Mellem min radiator og PC'ens sten måler jeg forøvrigt 0.9V AC, så
den nulling er nok ikke alt for optimal.

Nå, men tilbage til antennen. Havde det været audio havde jeg smidt
en skilletraffo imellem. Men er det vejen frem med et TV antennesignal?

Nå ja, sagen er yders akut. Min 4-årige datter har gjort mig opmærksom
på at jeg bør lade problemet fikse i en ruf! Børnetimen er hellig.

/Morten %-)

Re: Galvanisk adskillelse af TV-antenne?

Okay

Den galvnisk adskildelse jeg har viser også kondensatorer i serie med
skærm og signal. Men ved dog ikke hvor store de er.

Men det er en sådan kraftkarl her:
http://bjarkehansen.dk/pictures/Picture_087_small.jpg

Det er en færdigkøbt en, tror jeg gav 100 kroner eller noget i den
stil. Har dog også set dem lidt mindre. Men min dækker op til 1000Mhz

Tratec TRIS-100A

har også nulling, og der var også omkring 0,6v spændingsforskel. Men
der løb omkring 250mAac i antennekablet.

Din nulling er da sikkert helt optimalt. men da det er 2 forskellige
portentialer giver det jo ofte problemer.

Tjek dog lige op på at din computer OG skærm er tilsluttet rigtigt til
jord, og du ikke bare bruger shucko stik.

Re: Galvanisk adskillelse af TV-antenne?
On Thu, 13 May 2004 20:56:54 +0200, Bjarke Hansen

Uden at kunne huske 100% rigtigt, mener jeg at en std. TRAFO-koblet
signaldeler er galv. adskilt. Kan købes i div. forretninger. Men det
er ikke dem til 100 kr.

--
/Dan MOrtensen

www.webgaden.dk
Re: Galvanisk adskillelse af TV-antenne?

 sån en kan du købe af mig... :-)

kontakt mig på mail, så finder vi ud af det...

mvh
Rasmus

Re: Galvanisk adskillelse af TV-antenne?

Du kan købe en TRIAX udkoblingsdåse, der er tranformatorkoblet, men med et
tab på 4 dB i forhold til almindelig villa dåse med et tab på ca. 1 - 1,5
dB.

Hvis der kobles andre TV signaler ind på de i forvejen leverede signaler fra
antennen så som f.eks. signalet fra en videomaskine(modulator) skal man
iagttage,  hvorvidt frekvensen (kanaler) på disse signaler støder med
hinanden, så du får hvide nister tværs over skærmen.

Det nytter altså ikke noget, at f.eks. en videomaskine med en udgansgskanal
på k38 koliderer med en TV-kanal fra antennesystemet. Der er ingen tvivl om,
at det ekstra tilsluttede apparat må skifte kanal til en fra antennesystemet
ikke benyttet kanal - gerne med en kanals spring i mellem dem til hver sin
side.
Karsten H. Jensen

Site Timeline