Frekvensomformer .... m.v,

Jeg sidder og leger med med positionering af et emne der bliver trukken op
og ned af en motor der er tilkoblet en frekvensomformer
denne kan modtage et PWM indput så man kan styre frekvensen på motoren ...
man kan sætte ramper m.v. via indgange på omformeren ...

motoren har et enkoder modul der "spammer" mig med dens pulser på 80KHz
dette er alt, alt for meget for min sølle lille 16MHz Atmel
og jeg _vil_ undgå at prescale da præsition er yderst vigtigt.

en "intelligent" frekvensomformer der selv kan styre mod en position koster
en _formue_ så jeg leder efter et mellem print mellem min styring, enkoder
modulet og frekvensomformeren ...

en servo løsning bare billig.

har i nogen bud på nogle kredse eller færdige print jeg kan interface til
feks via I2C, SPI, RS232, RS485, Parallelt ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Frekvensomformer .... m.v,

Hvad med en absolut enkoder ?

Til at få signal fra enkoderen ?

Prøv nu med en prescaler, bare divider med 2, det er sikkert rigeligt
præcist til dig.

det er Modelbane Europas hjemmeside