Forøge mikrofonfølsomheden i en telefon?

Hej gruppe.

Jeg købte en brugt telefon, den velkendte røde, danMark1 med s-funktion fra
ktas, så alle kan lytte med. I dag ringede jeg så med den, og modtageren
sagde at lyden var særdeles lav og/eller utydelig. Jeg vil gerne høre om man
det er noget man kan noget ved, fx ved at erstatte en eller anden modstand
med en mindre modstand (i værdi), eller vil teleudbyderen (ComX) alligevel
normere / kappe på spændingen?

--
Mvh. / Best regards,
Jack L.,

Har du problemet med andre analoge telefoner pE5% samme linje ?

Har du prF8%vet telefonen pE5% andre linjer ?

Det kan jo vE6%re at den er defekt.

Klaus

Re: Forøge mikrofonfølsomheden i en telefon?

Niks.

Jeg har ringet med den til andre og det har ikke givet anledning til
problemer. Ringede igen til samme person, som beklagede sig, med en anden
telefon, og denne gang nævnte han ikke problemet. Måske skulle ledningerne
bare udskiftes? Men jeg er stadig interesseret i at kende svaret på det
oprindelige spørgsmål. :-)

Jeg har givet 50 kr for den, så den har bare at virke!

--
Mvh. / Best regards,
Jack L.,
Re: Forøge mikrofonfølsomheden i en telefon?

Det kan jeg desværre ikke hjælpe med.

Tjah, ellers er det bare ud over venster skulder.

Re: Forøge mikrofonfølsomheden i en telefon?

Sælgeren påstod ellers at den vil være vores næste national-klenodie. :-)
Måske hikker telefonen kun engang imellem.

--
Mvh. / Best regards,
Jack L.,