Flowmålere til benzin og diesel

Hej NG.

I forbindelse med et fuskerprojekt sammen med nogle kollegaer vil vi gerne
kunne måle brændstofforbruget på vores biler.
Det er blandet benzin og dieselbiler.
Der skal bruges to flowmålere pr. bil, en til frem og en til retur.

Er der nogen der har erfaring med hvilke målere man skal bruge ?
Output fra dem er ikke væsentligt, passer det ikke laver vi noget interface.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

gerne
interface.

Der er to problemstillinger i det:
Benzin først:
Der er nok et noget lavere tilbageløb en fremløb.

Diesel:
Her er tilbageløbet nok næsten det samme som fremløbet. Begge med højere
tryk end ved benzin.

Hvad skulle problemet være i det ?
Det er jo nemt at finde ud af om man kører i tomgang, enten via ABS sensor
eller som i vores tilfælde en kombination af ABS og GPS. Desuden skal
forbruget i tomgang jo også med.

Det er vigtigt at man selvfølgelig har både frem og retur på, da der ikke
bruges ret meget af det der pumpes frem.
Desuden vil man jo kunne se frodelen ved motorbremse da fremløb vil være lig
returløb så.

Jeg vil prøve at huske det.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
Re: Flowmålere til benzin og diesel

object
bullet.

Re: Flowmålere til benzin og diesel
lig

Har fundet Gemini G2 "Fuel consumption meter" med "dual chamber design" hos
www.zimsen.dk og
http://66.70.183.20/Pages/oil.html
http://66.70.183.20/Images/09-G2%20FUEL%20METER%20DS.PDF

Du'r i hvert fald til Diesel - og måske til benzin.
Jeg tror at enheden er for grov (og ubetalelig) til formålet, men 'den ser
da meget godt ud'

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Flowmålere til benzin og diesel
hos

Kik efter brændstofmåler til motorbåde!!
http://www.skandinaviskenergiteknik.dk/Produkter/mainK_flow-batt-optimering.htm
http://www.floscan.com/html/SeriesKinfo.asp

(de er nok heller ikke til at betale)

Mon der findes et system, der er OK til en bil med et 'lille' forbrug?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Flowmålere til benzin og diesel

ikke
med
hos

Jeg vil prøve at sende dem en mail, for at høre om de har nogle idéer.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
Re: Flowmålere til benzin og diesel

at

Det har du da ret i, jeg tænkte mig ikke om.

Ja.

%

Det tror jeg også, men jeg tror forbruget er noget mindre end flowet.

Jeg forhørte mig ved www.zimsen.dk:

Hej Christian
Vi har sådanne målere.
Desværre har jeg ikke en på lager, men kan skaffe den hjem på ca. 3 uger
Model 102-5 har et måleområde på 50-500 ml/min. Der skal spændingsforsynes
med 12 V dc(30 mA) og giver et signal på 0-5 V dc.
Model 102-6 har et måler område på 100-10000 ml/min.
Pris pr. stk 2930 + mons
Pris incl moms og levering 3712,50 kr/stk
Med venlig hilsen/ Best Regards.
Zimsen Proces-instrumentering ApS
Jens Bøgely
Salgskonsulent

Til den pris er det et helt urealistisk projekt. Enten skal de kunne skaffes
meget billigere ellers bliver det måling på dyserne.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
Re: Flowmålere til benzin og diesel

skaffes

http://www.kel.mtl.pl/_prod.htm

Jeg tror jeg vil finde scopet frem her i den nærmeste fremtid.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
Re: Flowmålere til benzin og diesel
Jeg kan huske da jeg byggede den til båden, var der en lille indsats til at
sætte ind i flowmåleren, så den kunne måle ved lavt forbrug.

MVH
Lars

object
bullet.

Re: Flowmålere til benzin og diesel

Ja, men jeg har desværre ikke kunnet finde noget som helt info om dem.
Jeg tror desuden de bruger den metode med at vide hvor lang tid injektoren
er åben, og kender flowet gennem den.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
Re: Flowmålere til benzin og diesel

interface.

Jeg fortsatte min leden på google + andre steder, mon sådan noget kan
bruges:

http://www.arpltd.com/i-106.htm

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
Re: Flowmålere til benzin og diesel
Disse her laver nogle fine transducere af alle slags:
http://www.ege-elektronik.com /

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Re: Flowmålere til benzin og diesel
Det er forsøgt uden held :-(
men hvis du køber nok er der måske -10%

5,7l
object
bullet.

Re: Flowmålere til benzin og diesel
gerne
interface.

... har lavet projektet for et par år siden, men med en karburatormodel uden
returløb til tanken ...

Jeg anvendte en "Væskestrømsføler" mellem benzinpumpe og svømmerhus
Søg efter "Væskestrømsfølere" på http://www.rs-components.dk
(RSVareNr 256.225 til DKK 945,60 +m v/ 1 stk)

Jeg er ikke sikker på at 2 af aktuelle "Væskestrømsfølere" i
differentialkobling vil performe tilstrækkeligt, da "Sensor til sensor
variation er specificeret til ± 3%, og man har en forholds lille forskel på
de 2 (store!?) flow...

Se iøvrigt
og hele tråden på Google:
http://groups.google.com/groups?threadm=3ef40175%240%2448887%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk

Hvis i finder passende differensflowmålesystem vil jeg være MEGET
interesseret!!!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Site Timeline