Re: Bob Parkers ESR meter

"Lasse C. Johansen" skriver:

> Han påstod direkte at det billige skrammel ikke var særlig velegnet til rep. > af TV, men at man skulle have et decideret apparat der kunne fortælle > lytternes værdi.

Det kan de fleste multimetre, men de kan ikke måle om lytten er "træt"

Jeg har ikke hørt om et apparat der - in curcuit - kan > måle en lyts værdi - men de findes jo nok.

Næppe, for her vil al anden elektronik, som lytten er forbundet til også indvirke på målingerne

Er Bob Parkers ESR / low ohms meter virkelig noget lort? Jeg synes skisme at > det har været til meget hjælp og så tager det ingen tid at måle tingene > igennem!! Eller har jeg bare været MEGET heldig at kassere lige netop de > lytter, den har vist for høj ESR værdier for (når ja og så dem der er > kortsluttet også)?!

Du har jo selv svaret, et billigt meter der har hjulpet dig tit, kan du få et bedre instrument ?

Måske ham der "tv-teknikeren" skulle prøve at bruge ESR metret, inden han kalder det for noget skrammel og/eller komme med et alternativ, så vi kan vurdere, hvad han sammenligner med.

det er Modelbane Europas hjemmeside

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@post6.tele.dk...

rep.

Det ved jeg. Men at sidde og lodde 25 lytter ud hver gang jeg skal fejlfinde er dødens pølse. OK, i nogle tilfælde skifter jeg dog alle i en bestemt del, afhængig af fejlen.

Nemlig og det er så der ESR meteret kommer ind i billedet.

skisme at

Ja det er så det jeg spørger om. Det mener jeg ikke selv.

Tja, han mener blot at man skal lodde alle lytter ud så måle dem. Det andet dur ikke. Han mener at den kan måle hvad som helst og at alle nye lytter vil have den samme ESR værdi. Det har de ikke dem jeg har målt på (forskellige fabrikanter bl.a.) og derfor påstår han så at det ikke dur.

-- Venligst

Lasse C. Johansen.

Reply to
Lasse C. Johansen

Så vil jeg vove den påstand at den herre ikke er velegnet til reparationer ligledes! Bob Parkers ESR meter er _meget_ velegnet til reparationer, og jeg ville ikke undvære det for noget i verden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

"Lasse C. Johansen" skrev i meddelandet news:3efbfb74$0$76165$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

til

fejlfinde

tingene

de

andet

den

Att påstå att alla nya skall ha samma ESR värde är rent nonsens. Ingen tillverkning är 100% likadan varje gång. Påstår han också att alla elyter har exakt samma kapacitans? Köp 10 elyter och mät dem med kapacitamsmeter, jag kan nästa garantera att du får åtminstonde 5 olika värden. Själv mäter jag alla nya elyter jag köper hem. Tyvärr visar det sig allt för ofta att nya elyter ofta ligger strax över minimum gränsen enligt toleransen. Dessa kasserar jag då det är bortkasstat jobb att sätta dessa i kundapparater då de snart ramlar under toleransen och man har en missnöjd kund på halsen, eftersom apparaterna med digital elektronik är väldigt känsliga.

Rick

Reply to
Rick Ekman

rep.

jeg

Istemmes, Helt Enig.

Jeg kjøpte to til NRK og et til meg selv. Alle skal låne. Forsiktig med spenning over lytten. Se på signalet den avgir med et scop.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Nej. Det er et absolut suverænt produkt.Din "radiomand" må være på LSD.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Ole Geisler

Mon ikke du har ramt noget rigtigt der?