Fjernstyring til bil halter

Jeg har en herlig fjernstyret nitro-bil, som jeg i anledning af ferie og det
gode vejr fandt frem fra gemmerne.

Jeg har dog et problem. Hvis jeg kommer 3-5 meter væk fra bilen med
fjernstyringen virker den ikke længere. Jeg har naturligvis skiftet
batterier, og har endda proppet helt nye batterier i både bil og
fjernstyring, for at være sikker på det ikke var det, der haltede.

Er der nogen der har ideer til, hvad jeg skal kigge efter? Skal jeg ha købt
mig en ny fjernstyring?

På forhånd tak

- Klaus

Re: Fjernstyring til bil halter

En knækket antenne.

Re: Fjernstyring til bil halter

Hvad er frekvensen?

Benny

Re: Fjernstyring til bil halter

der plejer at ske det at senderen med tiden får tæsk og går død. mens
modtageren bliver syg pga. snavs. men noget så simpelt som et defekt krystal
kan også give rækkevide problemer.

Site Timeline