findes der opladelige knapcellebatterier ?

Hej Ng !

Kan man få opladelige knapcellebatterier ?

Jeg tænker på noget a la´de backup celler der typisk sidder i en Computer -
gerne noget med loddeflige på.

mvh.Per

Re: findes der opladelige knapcellebatterier ?

Ja, se f.eks. ved RS:

Panasonic
COIN CELL R LITHIUM 1220
RS Varenr.    407-861
Fabrikant    Panasonic
Fabr. varenr.    VL1220-1HFE

De har mange flere end denne.

Hvis du mangler links til elektronikbutikker, så se her:
http://www.miscel.dk/ElectronicShops.html

Re: findes der opladelige knapcellebatterier ?

Det var godt nok hurtig response :-)

1000 tak for hjælpen, jeg har ledt længe efter den slags...

mvh. Per

Re: findes der opladelige knapcellebatterier ?

De er normalt ikke genopladelige, men er blot af litium. Du bør
bemærke, at hvis dit strømforbrug er lavt, vil en litium-celle
have længere levetid end en genopladelig. Det er fx ikke noget
problem at få et litium-batteri til at være backup på noget
ram i 10 år. Så længe kan man ikke regne med at en genopladelig
kan holde.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?      Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

http://www.hebeiltd.com.cn/?p=stocklot

Hilsen Niels