Fejl på Medion Digital kamera

Et MD9700 4,1 Megapixel (fra Aldi)

Fejlen er at der kommer grF8%nne "flammer" ud fra alle highlights pE5%
billederne.
I svag belysning er der nE6%sten ingen fejl.

Fejlen ligner de gamle rF8%r video kameraer nE5%r de sE5% feks. en
billygte i mF8%rke.

Fejlen kom blF8%dt over et par uger.

Det E6%ndre ikke noget nE5%r man trykker pE5% printet.

Det har jo ikke den store vE6%rdi, jeg har da ogsE5% kF8%bt et andet, men
det er da et forsF8%g vE6%rd.

Er der nogen der har et bud ??

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Medion Digital kamera
<KLIP>

Hej Ole.

Yes, det har jeg set før.

Der sidder et batteri på printet som dør. strømmen fra dette batteri
holder liv i noget RAM som burde være flash !!! - i dette RAM ligger
kalibreringsdata til CCD'en, Meget, meget vitale data. uden disse er
kameraet komplet ubrugeligt.

Det er Skanhex der har leveret indmaden til kameraet- mage til L... skal
  man sku lede længe efter...

Ud med det.

// Per.

Re: Fejl på Medion Digital kamera

Det er sgu da genialt, producenten skal bare sikre sig at det batteri
holder _præcis_ 24 måneder -> reklamationsretten er udløbet, apparatet
ophører med at virke og der er basis for at sælge et nyt.

Tomas

Re: Fejl på Medion Digital kamera
Tomas Pedersen skrev:
<KLIP>

Ja Præcis!

Det er sateme dumt lavet, jeg bandede og svovlede også, men jeg måtte jo
forklare kunden problemet og så fremover henvise ham til Canon... :-)

På det jeg så i, var batteriet begyndt at lække. det er sådan et lille
et på størrelse med en ært, sikke noget l...

Det _ER_ lavet sådan med vilje, det er jeg helt overbevist om...

// Per.

Re: Fejl på Medion Digital kamera

SE5% ku de da sE6%tte et stempel pE5%, med sidste anvendelsdato.

Er det en speciel Medion/Skanhex ting ?

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Medion Digital kamera
Så ku de da sætte et stempel på, med sidste anvendelsdato.

Er det en speciel Medion/Skanhex ting ?

Mvh. Ole Vedel
--------------------------

"Medion" kamera (som kun sætter navneskilte på deres kamera) er kendt for at
være af varierende kvalitet, oftest ikke noget at råbe hurra for... For de
samme penge kan man købe et mærkevare kamera som tager meget bedre billeder
selvom de kun har halvt så mange megapixel! (Flere megapixel gør IKKE et
kamera bedre! ;))

 Brian

Re: Fejl på Medion Digital kamera

Det Medion kamera har faktisk givet helt ok billeder i de lidt over 3
E5%r det kF8%rte.
Og prisen som tilbud i Aldi var langt under andre tilsvarede digital
kameraer dengang, Men levetiden :-(
Havde jeg vist dengang at det havde en "forprogrammeret sidste dag"
havde jeg ikke kF8%bt det.
Men nu har jeg et 8 megapixel Olympus som jeg regner med holder lidt
lE6%ngere.

Mvh. Ole Vedel

Re: Fejl på Medion Digital kamera

Det er noget sludder. Medion er et af verdens største handelshuse med en
omsætning på 13-16 millarder årligt.

Kvaliteten fejler intet, det ville være kommercielt selvmord, hvis Medion
driver sin virksomhed efter din ide.....

Claus

Re: Fejl på Medion Digital kamera

Det tvivler jeg stærkt på er rigtigt..

Har du nogen former for troværdig dokumentation?

Claus

Re: Fejl på Medion Digital kamera
Hej Claus.

Nej jeg har ingen dokumentation og kameraet er for længst gået til i
rodebunken, stjal f.eks. CF-soklen m.m. fra det.

Det var godt nok sammensat af det værste af det værste indmad,
processoren var en gammel aflagt Fuji-ting man havde købt, og alt andet
lugtede af meget dårligt design. det brugte oceaner af strøm, da mange
af kredsene i det ikke var low power. der var strøet rundt med
74LCX245'ere til level convertering imellem kredsene. sikke noget fusk.

Batteriet VAR begyndt at lække og der sad det der fine hvide skorpe på det.

Det var helt tydeligt at det batteri holdt på nogle kalibreringsdata for
CCD'en. i disse data kan nævnes - ud-mapning af defekte pixels m.m. samt
algoritmer for farver, gain osv. Går disse data tabt opfører kameraet
sig mildest talt tosset !

// Per.

Site Timeline