Fejl på 32" Thomson crt tv

Hej,

Har fået foræret et defekt 32" Thomson tv, model 32WR22E. Chassis er ICC17.

Tænder man det giver det fejlkode 27, hvilket skulle betyde "deflection
failure more than three times"

iflg. http://forum.eserviceinfo.com/viewtopic.php?t86%69

Har inspiceret lodningerne ved fysisk store komponenter, og loddet en
del om, dog uden held.

Hvad bør jeg kigge efter?

Mvh Thomas

Re: Fejl på 32" Thomson crt tv
Hej!

Om horisontal og vertikal afbøjning er ok.

Start med at måle højspændingstransistoren (linietransistoren) igennem og
undersøg om udgangen er belastet (lav modstand ml. C og E).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl på 32" Thomson crt tv

BU'en er tilsyneladende ok:

B-E = 0,484V - 2,7 Mohm
C-E = uendelig
B-C = 0,460V - 2,0 Mohm

Udgangen kan jeg ikke måle på - den svinger op og ned mellem 2Mohm og
20Kohm. Også med transistoren loddet ud. Er den dermed ubelastet, eller
er det bare en kondensator der driller mit multimeter?

Mvh Thomas

Re: Fejl på 32" Thomson crt tv
Hej!

Lyder fint nok.

Der sidder en lyt, ja.

Tja, nu er dette chassis jo berygtet for at være svært at reparere pga. div
beskyttelseskredsløb etc., men undersøg da om der kommer basisdrive til BUen og
om der kommer signal ud af vertikal kredsen (skop på - kig efter et langsomt
signal med Vpp ca. 30V).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Fejl på 32" Thomson crt tv

Et andet tv.
ICC17 er noget betændt lort, for nu at være en sur gammel mand :)

Havde engang sådan en på bordet, der var 70V på collector af hsp.
transistoren, rodet meget rundt med linietrafo og rundt i psu'en, den
måtte til sidst på lodsepladsen..

mvh

Jan Rasmussen - medlem af anti-ICC bevægelsen i dk.

Site Timeline