Fællesindkøb af SMD modstands-sortiment ??

Hej!

Jeg har mere og mere behov for smd komponenter i huset, og jeg kvier mig
  ved at betale en formue for dem i småt styktal hos f.eks. elfa.

Jeg ved ikke om idéen har været oppe at vende her inde før, men hvad med
at nogen postede i så der kunne foretages et fællesindkøb ?

Jeg har regnet lidt på det:

Priserne er taget fra elfa's hjemmeside:

Een 7" rulle med 5000 stk. 0603 modstande, 0.0266 kr. stykket, dvs. 133
kr. ex moms pr rulle.

Hvis vi skal have E12-serien er det 61 ruller, og det løber op i 8133,-
ex moms for et helt sæt. Det er lidt pebret for hobbefuskeren i min
mening. Hvis vi nu delte imellem 5 aftagere snakker vi straks 1622,-
kroner som er en del mere spiseligt, og hver aftager ender alligevel op
med 61.000 modstande ;-)

Hvis der er endnu flere tilsluttere kan vi dele med 10, så er det straks
811,- kroner for et sæt med E12 rækken, hvor der er 500 styks af hver.

Så denne besked var nok mest en føler for at se, om der er interesse i
sagen, for det kunne da være fedt hvis vi kunne dele det lidt.

Evt. forslag hvor komponenterne fås billigere (f.eks. direkte fra
philips o.l.)

MVH, Per Jensen.

Re: Fællesindkøb af SMD modstands-sortiment ??
Jeg vil mene at Elfa er blandt de dyreste, hvis f.eks. du køber 5000 stk.
hos
Cypax, koster de 0,0099 kr. stk. det giver 49,50 pr. rulle.

Mvh
Gert K.

Re: Fællesindkøb af SMD modstands-sorti ment ??
GK skrev:
<KLIP>

Hmmm ja, jeg havde ellers anulleret indlægget da jeg fortrød efter at
søge lidt videre efter SMD komponenter gik det op for mig at elfa er
dyre, jeg bestiller dog som regel småstumper hos dem, da de altid har
varerne næste dag og jeg arbejder 100 meter fra dem i Brøndby ;-)

Jeg søger lidt på ebay tror jeg, så kan det være der dukker noget op.
Tak for tippet!

MVH, Per.

Re: Fællesindkøb af SMD modstands-sortiment ??
Hej Per

Desværre eksistere Strimola ikke mere, de havde et prisbilligt
SMD sortiment på deres program. Men et firma som det tyske
www.conrad.de har sortimenter på deres program og det har
RS Components og Farnell også.

Mvh Max

Re: Fællesindkøb af SMD modstands-sortiment ??

På Ebay kan du som regel købe komponenterne til slikpris.
En rulle SMD modstander er tit set til etpar dollars
(en ca 10-12 kroner) Mange gange kan man få dem
endnu billigere hvis de tilbyder en hel kasse med
masser af smd komponenter.

Eneste minus er at det tager lidt tid at samle ind de
rigtige værdier - men når du har samlet f.eks en 20-30
rulle kan du jo kontakte andre radioamatører og f.eks
bytte SMD komponenter så får du udvidet dit lager til
en pris der nærmer sig nullermænd.

MaxWell McHamster

Re: Fællesindkøb af SMD modstands-sortiment ??

PrF8%v at kigge her:

http://stores.ebay.com/NightFire-Electronic-Kits_Resistor-Kits_W0QQfsubZ10

--20%
mvh