Erstatnings transistor for IRFI614G - Page 2

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G

de

Så får du ikke ordentlig strømdeling mellem transistorerne, den varmeste vil
tage det meste af belastningen.
Funktionen af en emittermodstand er at sikre strømdeling mellem flere
transistorer, selvom der er små variationer i deres parameter.

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G
Hej HKJ

vil

Det var lige det jeg ville have sagt, men du kom lige først mens jeg skrev.

Mvh Max

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G

Hej Max
Hehe, nu nåede jeg lige at lokke Simetrix til at simulere fire par
BUZ31/TIP142 i går aftes inden jeg gik i seng, med hver sin 1 ohms emitter
modstand, og de trak sjovt nok ligeså meget strøm som de hele tiden havde
gjort, "Sikke noget bras" tænkte jeg så og gik i seng. Så vågnede jeg hertil
morges og mumlede noget om at det var sgudda klart, en hurtig beregning af
10 par med en 10! ohms emittermodstand siger mig at så kommer jeg under
20Watt per transistor, stor herlighed :) Så er det bare at komme i sving med
at lede efter nogen KÆMPE ekstruderinger.. Så lige nogen på Ebay, $10 for
6X3.3Kg, billigt, men sælgeren skriver utrykkeligt at han ikke vil sende dem
ud af USA, hvor usportsligt.

/J

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G
Hej SNiP

med
dem

Du vil sgu nok heller ikke kunne lide forsendelsomkostningerne alligevel.

Du må en tur rundt på diverse produkthandler, det er sommetider
forbavsende hvad man kan finde sådant et sted. Ellers 2 stk. små
radiatore og en cirkulationspumpe, en inden for og en udenfor og
så noget kølervæske på og så kan du slippe af med varmen.

Mvh Max

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G

Hej Max
Nej det kan godt ske forsendelsen ville blive lidt gal.

Hæh, hvor stor negativ WAF mon sådan en radiator løsning egenlig har?

/J

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G
Hej SNiP

Med den rigtige farve vil hun finde den kær.

Mvh Max

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G
hertil
med
dem
Du kan vel ikke mene 10 Ohm emittermotstander. Normalt er disse i størrelse
0,1-0,3 Ohm.
Om du matcher transistorene kan de være 0,1 Ohm. De skal jo bare "svelge"
forskjellen mellom transistorene. Er det ingen forskjell kan de teoretisk
være 0 Ohm. Strømmen til høytaleren i kvadrat ganger disse motstander i
paralell, gir jo et tap du helst ikke vil ha.
Om du designer noe med en saktegående vifte som "ikke" støyer kan dine
kjøleribber reduseres til 1/3 del.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G

kun
bruger IR
sidste
men

Det forstod jeg så ikke, jeg havde ikke forstået at det var sidste I du
snakkede om.

Re: Erstatnings transistor for IRFI614G
Hej!

Ah, ok. Så taler vi vist en anelse forbi hinanden :)