Emulere netværksprinter

Jeg skal teste en del funktionalitet i et større IT system over en længere
periode.
Under testen vil systemet printe en masse sider på en HPLaserjet 4350 som er
på netværket. Jeg skal ikke bruge outputtet fra printeren til noget, men det
er ikke muligt at forhindre systemet i at printe det, og systemet skal tro
at det har printet det.
Derfor har jeg brug for en enhed som simulere laserprinter, dvs. den skal
tage imod jobbet, så systemet tror at den har printet det.

Jeg forstiller mig, at jeg vil tage en printserver med parallel port udgang,
give den printerens IP adresse, og så luse nogle handshake signaler på den
så den tror den printer, men hvilke ben skal luses?

Evt. andre løsningsforslag modtages også gerne.

Jeg ved godt at det her er en EDB ting, men vælger elektronikgruppen, da vi
er nede i noget elektronik mht. port signaler.

/Tom

Re: Emulere netværksprinter

Kan du nøjes med at installere end PDF printer og dele den på netværket?

Re: Emulere netværksprinter
er
det
udgang,
vi

Nu skriver du ikke noget om, hvad dit "system" består af.

På nye Windows- og Linux-platforme kan du overveje at udskrive til
en NUL port på printer-serveren, så printer-output'et ryger til en
null-device.

Alternativt kunne du udskrive til en hardwired lokal fil på de enkelte
PC'er - så unødig netværkstrafik undgåes. Se fx:
<http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc976778.aspx .

En ren hardware-løsning med lusede ben på en print-server virker næppe
på moderne operativsystemer, men se dog:
<http://www.epanorama.net/circuits/nullprint.html

--
TA

Re: Emulere netværksprinter
Det er noget SAP halløj på en SUN Solaris kværn, men det er outsourcede og
vi har ikke mulighed for at lave nogen ændringer til det overhovedet.
Så det skal være en hardware ting på netværket som leger printer.
/Tom

Re: Emulere netværksprinter

  ... og den hardware-ting kunne evt være en PC på netværket med en
'printer' tilsluttet (på port NULL)? Prøv evt at undersøge det nærmere
i en edb-gruppe.

--
TA

Re: Emulere netværksprinter
Jeg lavede den nederste på epanorama.net og satte den i en printserver. Det
virkede fint under Windows, ny skal det bare testes på Sappen :-)
/Tom

Site Timeline