Eagle driller

Jeg er igang med en ganske simpel opstilling (troede jeg), men eagle driller
mig.
Et potentiometer skal forbindes til GND- en opamp og en modstand, men
ligegyldigt hvad jeg gør, nægter den at overføre den ene forbindelse fra
diagram til board. Jeg har prøvet at slette forbindelserne i diagrammet og
tegne nye, jeg har prøvet med andre potentiometre uden held. Hvad i alverden
er det jeg gør galt ?
En anden ting..jeg kan ikke "få lov" at tilslutte forsyning til min opamp
(lm324), er det mon en fejl i lbr ?

Martin

Re: Eagle driller
Kan du ikke prøve at sende filerne til mig, eller lægge dem et sted hvor
folk kan hente dem? Jeg tror at der er større chance for hjælp på den
måde.

Mvh Jonas

Re: Eagle driller

Filen med diagram ligger her teamvolvo-motorsport.dk/knocksensorinput.scr

Martin

Re: Eagle driller

Filen hedder selvfølgelig: teamvolvo-motorsport.dk/knocksensorinput.sch

Martin

Re: Eagle driller

Jeg kan ikke hente den
(http://teamvolvo-motorsport.dk/knocksensorinput.sch )
Er der andre der har?

Måske er en zip version bedre for serveren.

Christen Fihl

Re: Eagle driller

Jeg kan sagtens selv hente den, det er prøvet på 3 maskiner på job, og 2
herhjemme....

Martin

Re: Eagle driller

Jeg kan hente filen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Du har en del komponenter, der ikke rammer forbindelserne i enderne, men
midt på.
Jeg tegner altid forbindelse ved at klikke på start, trække lidt rundt,
klikke på næste komponentben (præsist), og afslutte på den sidste med ESC
eller dobbeltklik samme sted.

Forbindelsen mellem IC1 og R12 har en del ekstra omveje, og er ikke
tilsluttet i endpunktet. Men der er dog forbindelse på print.

Men jeg ser ikke nogen forbindelse fra R12 ben 3 til R3, da R3 blot
tilfældigvis er placeret samme sted som forbindelsen på diagrammet.
Hvis du flytter R3 lidt, så ser du at forbindelsen ikke flytter med. Hvis du
flytter den lidt rundt, og så tilbage på samme plads, så fanger den
forbindelsen (blot 1 trin opad).

Kør menuen:  Tools | ERC  så får du en liste over uafsluttede ender.

Kik engang i arkivet på http://www.oz6frs.dk . Der er en meget god Eagle
introduktion af OZ1DUG med film etc.

Christen
OZ1AAB

Re: Eagle driller
Det var et rigtigt godt link !

MEN jeg synes filmene stopper sådan ca. midtvejs og så "dør" IE - har I også
det problem ?

Mvh KS

Re: Eagle driller
På LM324 højreklikker du, vælger Invoke, og vælger PWR delen.
Så får du de 2 pen du kan placere på tegning. Dem forbinder du så til
forsyning.

Christen

Re: Eagle driller

1000 tak for input, jeg kigger på det når mit afkom er lagt i seng.
...ikke nemt at være automekaniker der forsøger sig med elektronik :)

Martin

Re: Eagle driller
Martin Bjerre skreiv:

Mitt råd er mer av generell karakter.

1.
Kontroller at"grid" er default.

2.
Begynn skjemategningen med POWER og legg til fra lib. "SUPLAY" VCC, GND,
(+V, -V) Disse to siste fordi de er del av LM324. Det er viktig å få
disse tingene inn i skjemaet *før* du begynner å kegge til kretser, for
da skjer forbindingen automatisk.

Når komponentene er forbundet i skjemaet, skal du kunne flytte
komponenten, og "ledningene" følger med. Med "show, øyet, kan du vise
ledningen, og PIN-tilkoplingen skal lyse rødt. Nåt du beveger
komponenter og plasserer  PIN-tilkoplingen ober en leder, så skal
tilkoplingen skje automatisk. Du ser det eksakte tilkoplingspunktet når
du beveger komponenten.

Håper dette kan hjelpe.

HM